زمان : 17 Aban 1391 - 13:17
شناسه : 59969
بازدید : 13412
گراميداشت يازدهمين سالگرد تدفين شهدای گمنام در دانشگاه آزاد يزد(1نظر) با سخنرانی سید احمد عبودتیان جانشین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء گراميداشت يازدهمين سالگرد تدفين شهدای گمنام در دانشگاه آزاد يزد(1نظر)

 مراسم یازدهمین سالگرد تدفین 8 شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد به همت بسیج دانشجویی امام رضا(ع) این دانشگاه و با سخنرانی سید احمد عبودتیان جانشین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء و با حضور دانشجویان ، اساتید ، جمعی از مسئولین دانشگاه و مردم شهید پرور در مسجد شهید صدوقی واحد یزد برگزار شد.

 اولین روز این مراسم معنوی شب سه شنبه 16 آبان 91 با قرائت زیارت عاشورا ، مداحی و سخنرانی ، پخش کلیپ از ورود و تدفین شهدا در واحد یزد ، برپایی نمایشگاه عکس دوران دفاع مقدس ، نمایشگاه کتاب در جوار معراج شهدای گمنام دانشگاه همراه بود .

در این مراسم سید احمد عبودتیان جانشین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء کشور ضمن یاد و گرامیداشت 8 شهید گمنان و 9 شهید دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و 4 هزار شهید استان گفت : امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران ، پیشرفت و دستاوردهای انقلاب اسلامی ، عزت و آرامش کشور مرهون خون شهداء و همچنین شهدای گمنامی است که واحد یزد میزبان آنها است .

وی در ادامه سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه را فرصتی مناسب برای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن روحیه خود باوری بین دانشجویان عنوان کرد و افزود: اگر این نسل و نسل هایی که جنگ را ندیده اند ، از آنچه بر کشورشان گذشته بی اطلاع باشند و با فرهنگ انقلابشان پیوند نخورند یقیناً استحاله فرهنگی ، آنها را به سمت و سویی سوق خواهد داد که منافع ابرقدرتشان اقتضا میکند.

وی افزود : در جنگی که نا خواسته بر ما تحمیل شد صدام به تنهایی با ما درگیر نبود بلکه از یک سو غربی ها به رهبری آمریکا و از سویی دیگر شیوخ و اعراب منطقه با ما در گیر بودند و از هر جهت کمک به عراق می کردند اما مقابل این مجموعه سازماندهی شده ، توکل بر خدا، ایمان و ولایت پذیری ملت ایران ، پیروزی در دوران دفاع مقدس را باعث شد و ما در اوایل جنگ استراتژدی نظامی نداشتیم ولی رهبری امام (ره ) در راس بود ، امام در کسوت روحانیت و سلوک عرفانی و در صحنه جنگ و رشادت یک ابر مرد بود که همه محاسبات دشمن را به هم ریخت.

سید احمد عبودتیان ادامه داد: ایران و عراق اختلافات مرزی داشتند ولی این اختلافات علت شروع جنگ نبود ، بهانه اصلی برای جنگ پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه بود تا انقلاب نوپای ایران را نابود کنند ، عراق در آغاز حمله به ایران در بهترین شرایط سیاسی و نظامی قرار داشت ، در حالی که ما آماده دفاع از خود نبودیم همه عربهای منطقه جز سوریه از صدام حمایت می کردند.

وی در ادامه درباره هویت و فلسفه وجودی شهدا سخن گفت و افزود : این شهدای گمنام برکت هستند و حیات آنها حیات آسمانی بوده است . وی در پایان خاطر نشان کرد: در عرصه جنگ نرم دشمن که مرز جغرافیایی آن مشخص نیست و در بعد رسانه ، اینترنت ، شبکه ها و کانال های مختلف ، دامن زدن به جنگ های قومی و قبیله ای در استانها و فضایی که در سیستم خود ما ایجاد کرده اند نباید بی تفاوت بود و وظیفه داریم که در برابر حرکات و فعالیت های دشمن هوشیار بوده و مطیع امر رهبرمان باشیم.