زمان : 16 Mehr 1391 - 10:02
شناسه : 58360
بازدید : 2845
برخورد با 27 متکدی در شهریورماه در شهر میبد  ضرورت توجه مسئولین شهرستان میبد به امر تکدی‌گری برخورد با 27 متکدی در شهریورماه در شهر میبد یکی از وظایفی که بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده مقابله با رواج تکدی‌گری و جلوگیری از گدایی در سطح شهر می‌باشد اما این معزل در شهر صنعتی و روبه رشد میبد با پیچیدگی‌هایی همراه است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد یکی از وظایفی که بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده مقابله با رواج تکدی‌گری و جلوگیری از گدایی در سطح شهر می‌باشد اما این معزل در شهر صنعتی و روبه رشد میبد با پیچیدگی‌هایی همراه است.

خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) و نهادهای حمایتی دیگری مثل سازمان بهزیستی روند کمک به نیازمندان جامعه سازماندهی شده است. هرچند مردم نیکوکار میبدی با نگاهی معنوی و با نیت خیر همواره به قشر ضعیف جامعه و فقرای شهر توجه داشته‌اند اما با توسعه صنعت در شهرستان میبد و افزایش فرصت‌های شغلی به خصوص در زمینه کارگری که نیاز به تخصص و علم چندانی ندارد شاهد حضور قابل توجه نیروهای غیربومی در سطح شهر هستیم که این مسئله مشکلات فرهنگی اجتماعی و حتی امنیتی به همراه داشته است.

طبق گزارش واحد بازرسی و اجرائیات شهرداری میبد تمام متکدیانی که طی مدت یکماه در شهریور سال جاری با آنها برخورد شده است افراد غیربومی و اغلب زن بوده‌اند. اختیارات شهرداری در مقابله با آنها دادن تذکر جدی و یا تشکیل پرونده و همچنین اخراج آنها از شهر می باشد.

متأسفانه حضور این‌گونه افراد تبعاتی به دنبال دارد از جمله اینکه حضور آنها در امکن عمومی و پارک‌ها علاوه بر زشت نمودن چهره شهر به نوعی برای خانواده ها و شهروندان میبدی ایجاد مزاحمت می‌نماید. در بیشتر موارد این متکدیان در ساعات مختلف روز و در موقع استراحت خانواده‌ها به درب منازل مراجعه کرده و حتی در برخی موارد گزارش‌هایی مبنی بر سرقت و دیگر آسیب‌های اجتماعی از سوی آنها گزارش می‌شود.

مبارزه جدی با رواج تکدی‌گری همراهی عموم مردم را می طلبد و ضرورت دارد تا تنها با پرداخت وجوه صدقات خود به کمیته امداد و دیگر متولیان امر و صرفا دلجویی و مساعدت از همسایگان و اقوام نیازمند خود و آنهایی که مستحق واقعی هستند به متکدیان که اغلب با تحریک احساسات مردم و فریب آنان قصد کسب درآمد دارند توجهی نداشته باشیم و در صورت مشاهده اینگونه موارد با سامانه تلفنی 137 تماس گرفته و واحد اجرائیات شهرداری را مطلع نمائیم.

از سوی دیگر مسئولین شهرستان نیز باید به دنبال راه‌حلی کلی برای مقابله با رواج تکدی‌گری و کنترل بیشتر بر حضور نیروهای غیربومی در سطح شهر باشند.