زمان : 27 Farvardin 1391 - 17:38
شناسه : 49405
بازدید : 7247
دره گاهان تفت منطقه ای بی نظیر در دل كویر استان یزد دره گاهان تفت منطقه ای بی نظیر در دل كویر استان یزد تفرجگاه ییلاقی و بی نظیر دره گاهان تفت كه طی سال های متمادی بعلت خشكسالی كم رونق و كم جان شده بود طی هفته های اخیر با بارش رحمت الهی جانی تازه گرفته است.

 تفت، بارش باران و جاری شده آبشار دره گاهان كه تنها آبشار طبیعی استان یزد محسوب می شود موجب حضور خیل طبیعت دوستان و گرمازدگان كویر در این منطقه شده است.

  دره گاهان یکی از تفرجگاه های زیبا و سر سبز تفت می باشد که وجودآبشار فصلی و هوای لطیف این دره در طول ايام هفته بويژه روزهای تعطیل میزبان جمع زيادي از شهروندان از سراسر استان میباشد.

اين منطقه  به دلیل وجود چند درخت و همچنین آبشاری زیبا به صورت یکی از جاذبه های دیدنی اینشهرستان بدل گشته است. وجود سنگ های مساعد برای صخره نوردی در کنار آبشار نیز یکیاز نکات جذب برای گردشگران و ورزشکاران می باشد.

 جمعه گذشته دهها هزار نفر از مردم استان در این مكان حضور يافته بودند كه با توجه به حجم بالاي جمعيت و نبود امكانات مناسب،اوضاع نابسامان جاده خاكی آن در تماس با مسوولان مربوطه خواستار پيگيري آن بودند.

 به نظر مي رسد با پیش بینی های اداره كل هواشناسی استان یزد مبنی بر بارش مطلوب رحمت الهی در روز های آینده قطعا استقبال از این تفرجگاه در فصل بهار و تابستان بیشتر خواهد شد.

با توجه به استقبال بي نظير مردم استان به اين منطقه و در پيش بودن هواي گرم تابستان همت مسئولان استان را مي طلبد تا  به خواست مردم احترام گذاشته و نسبت به ساماندهی اوضاع این مكان و بویژه جاده خاكی و طولانی آن اقدامات لازم را انجام دهند.