زمان : 27 Esfand 1390 - 19:01
شناسه : 48219
بازدید : 7166
رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ابرکوه در همایش شوراها و دهیارها:  در آمدهای روستاها به شهر سرازیر می شود(1 نظر) رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ابرکوه در همایش شوراها و دهیارها: در آمدهای روستاها به شهر سرازیر می شود(1 نظر)
ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ابرکوه گفت:روستاها باعث توسعه شهرها شده اند ولی اکنون منابع در آمدی آنان به شهرها سرازیر می شود.عبد الرسول زارع در همایش پایان سال شوراها و دهیاران بخش مرکزی ابرکوه اظهار داشت: شوراها و دهیاران روستاها با کمترین توقع برای آبادانی روستاها تلاش می کنند ولی هیچ کس از این تلاش ها خبر ندارد.
وی افزود:با تمام این احوال آنان باید پاسخگوی مشکلاتی باشند که تمامی وقت خود را برای حل آن گذاشته اند و به دلائل مختلف خارج از حیطه آنان، حل نشده باقی مانده است
زارع در ادامه اظهار داشت:همه در حرف های خود بر خود کفائی روستاها تأکید می کنند و این در حالی است که در عمل هیچ اقدامی نمی شود و مشخص نیست که چگونه باید برای روستاها در آمد زائی کرد.
وی افزود: یکی از راه های کسب در آمد در روستاها اخذ عوارض خود روها است و در حال حاضر عوارض ماشین هائی که جاده های روستائی را تخریب می کند به شهرها می رسد و همچنین در آمد و عوارض معادنی نیز که در روستاها قرار دارد به شهر تعلق می گیرد و با این برنامه ها معلوم نیست که روستاها چگونه باید به خود کفائی برسند.
وی افزود:یکی از گلایه های ما عدم حضور شورای بخش در جلسه شورای اداری شهرستان است و انتظار داریم که بتوانیم به عنوان نماینده 10 هزار نفر جمعیت این بخش در این جلسه حضور داشته باشیم و مشکلات را پیگیری کنیم.
زارع خاطر نشان کرد:قول های داده شده 4 سال پیش برای انتقال آب به منطقه بحران زده شرق ابرکوه کم کم به ورطه فراموشی سپرده می شود و تمامی تلاش ها و رفت و آمدها بی نتیجه بوده است و این در حالی است که مردم 6 روستای شرق ابرکوه هیچ راه در آمدی به جز کشاورزی ندارند.
وی در مورد علت مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ نیز افزود:در روستائی که آب نباشد و به طبع آن کشاورزی نیز از دست رفته باشد عاقلانه ترین راهی که توسط مردم در پیش گرفته می شود مهاجرت است و نباید انتظار دیگری از آنان داشت و اگر مایل هستیم که روستاها به عنوان قطب توسعه کشور پا برجا بمانند باید برای حل مشکلات آنان اقداماتی اساسی و زیر بنائی صورت بگیرد.
زارع با اشاره به حادثه دردناک اتفاق افتاده خاطر نشان کرد:با وجود گذشت چند سال از ورود رهبر معظم انقلاب به این شهرستان تکلیف میدانی که به یاد این روز عزیز 15 دی نام گرفته نا مشخص است و این در حالی است که تمام آزاد سازی های مسیر انجام شده است و مشخص نیست تا چه زمانی باید شاهد تصادفات خونبار در این جاده پرتردد باشیم و مردم از مسئولان خود در خواست پاسخگوئی شفاف دارند.