زمان : 22 Esfand 1390 - 14:23
شناسه : 47983
بازدید : 10881
فرمانده گردان یکم امام حسین (ع): وظیفه اصلی گردان های امام حسین مقابله با تهدیدات سخت است / جنگ ها خلق کننده لحظات سرنوشت ساز برای انسان ها فرمانده گردان یکم امام حسین (ع): وظیفه اصلی گردان های امام حسین مقابله با تهدیدات سخت است / جنگ ها خلق کننده لحظات سرنوشت ساز برای انسان ها
به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر استان یزد، ولی عابدی فرمانده گردان یکم امام حسین (ع) در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه اظهار داشت: گردان های امام حسین (ع) با نظر فرماندهی کل سپاه پاسداران و با دستور مقام معظم رهبری در سال 1387 شکل گرفت.

وی افزود: این گردان ها دارای دو ماموریت می باشند؛ یکی آموزش نیروهای بسیجی تحت عنوان آموزش تکمیلی و دیگری جذب نیروهای کارآمد و علاقه مند در راستای مقابله با تهدیدات و جنگ سخت است.

عابدی بیان کرد: گردان یکم در سال 89 تعداد 4 دوره و در سال 90 نیز 3 دوره آموزشی برگزار کرده و طی این دوره های 45 روزه تعداد 400 تا 600 نفر از بسیجیان فعال آموزش های نظامی دیده اند.

وی ادامه داد: در این دوره ها کلاس هایی از قبیل: تاکتیک، صف جمع، عقیدتی، اغتشاشات، جنگ نوین، تربیت بدنی، کمک های اولیه و... برگزار می شود.

عابدی در پایان با اشاره به اینکه جنگ یکی از پدیده های زندگی بشر است گفت: جنگ ها خلق کننده لحظات سرنوشت ساز برای انسان ها هستند و در این بین جنگ های ناهمگون می توانند ساختار قدرت در جهان را برهم بزنند و این خود دلیلی بر آموزش نیروهایی توانا و کارآمد است.