زمان : 15 Esfand 1390 - 21:58
شناسه : 47680
بازدید : 5826
امام جمعه ابرکوه :برای خود و آیندگان به منابع طبیعی اهمیت دهید امام جمعه ابرکوه :برای خود و آیندگان به منابع طبیعی اهمیت دهید

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:امام جمعه ابرکوه در مراسم روز درختکاری گفت:توجه به عرصه های منابع طبیعی نیازمند همت و تلاش مضاعف است و در غیر این صورت نمی توان از این زیرساخت ها استفاده مناسب و مطلوب را داشت.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار داشت: درخت و درختکاری دارای ارتباط و پیوند با اصل حیات و زندگی است و همگان باید مانند پیشینیان برای آیندگان آن را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود : با توجه به این مهم و لزوم تأمین شرائط مطلوب زیست محیطی و سفارشاتی که در لسان و روایات و شرع مقدس برآن تأکید شده است،این مسئله اهمیتی دوچندان می یابد و اهمیت این مسئله در اقدامات عملی پیامبر اکرم(ص)،امام علی (ع) و ائمه در ایجاد باغات و نخلستان ها نیز مشهود است.

وی یادآور شد: توجه به منابع طبیعی توجه به آینده است و از زمان های قدیم نیز مردم اعتقاد داشتند که می بایست هم به نیاز حال حاضر توجه کردو هم نیاز آیندگان را در نظر داشت.

حسینی خاطر نشان ساخت: توجه به منابع طبیعی از جمله مصداق های بارز این اعتقاد مردمی است و باید به این امر به عنوان یکی از اساسی ترین زیر ساخت ها توجه ویژه داشت.

وی به مسئولان یادآور شد : تلاشی که امروز در زمینه ایجاد فضای بین راهی می شود نیازمند کمک و مساعدت مسئولان برای اختصاص بودجه و همچنین ارائه طرح های مناسب از جانب مسئولان منابع طبیعی است.

حسینی افزود:ایجاد فضای سبز که کمبود آن در شهرستان ابرکوه به شدت مشهود است علاوه بر زیبائی و ایجاد نشاط و سلامتی پیشگیری از بیابان زائی و کویر زائی را نیز به دنبال دارد که امروزه به عنوان یک مشکل اساسی نمود پیدا کرده است.

مراسم روز درختکاری در کیلومتر 10 جاده شیراز ابرکوه و در فضای سبز بین راهی برگزارشد.

ابرکوه از نظر سرانه فضای سبز وضعیت مطلوبی ندارد.