زمان : 21 Dey 1390 - 08:27
شناسه : 44072
بازدید : 4454
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد: شهرستان صدوق در شاخص مساحت كتابخانه رتبه نخست استان را دارد+گزارش تصویری مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد: شهرستان صدوق در شاخص مساحت كتابخانه رتبه نخست استان را دارد+گزارش تصویری
به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، "محمدحسين پارسائيان" با اعلام اين خبر افزود: شهرستان صدوق به دليل دارا بودن روستاهاي پرجمعيت و فعال، از نظر تعداد كتابخانه روستايي نيز جزو شهرستان‌هاي برتر استان است.

وي با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به سرانه مطالعه در كشور تصريح كرد: اگر فرمايشات معظم له در ارتباط با كتاب و كتابخواني از ابتداي رهبري ايشان تاكنون گردآوري شود، كتابي قطور خواهد شد كه همه اين نظرات، راهگشا، عملياتي و كاربردي است.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان، وضعيت سرانه مطالعه استان را در مقايسه با رشد كمي زيرساخت‌هاي كتابخانه‌اي مطلوب ندانست و افزود: با وجود اينكه استان يزد در اكثر شاخص‌هاي كتابخانه‌اي رتبه‌هاي نخست كشور را دارد، ولي در سرانه مطالعه جزو استان‌هاي متوسط كشور است و در سرانه روزنامه‌خواني رتبه آخر كشور را داريم.

پارسائيان همچنين با اشاره به تعدّد و پراكندگي روستاهاي شهرستان صدوق پيشنهاد داد: با همكاري فرمانداري از ظرفيت كتابخانه‌هاي سيار براي بهره‌مندي همه روستاهاي شهرستان از امكانات مطلوب كتابخانه‌اي استفاده شود.

"احمد علي دشتي‌پور" فرماندار و رئيس انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان صدوق، نيز در ابتداي اين جلسه ضمن گراميداشت حماسه نهم دي و 12 دي‌ماه سالروز ورود تاريخي رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان يزد، گفت: مردم در نهم دي‌ماه در حركتي انقلابي و خودجوش و در پاسخ به نداي رهبر فرزانه انقلاب، بساط فتنه‌گران را برچيدند.

وي با اشاره به اهميت كتاب و نقش انكارناپذير آن در تعالي فرد گفت: اگر اهميت كتاب و مطالعه براي مردم و قشر جوان به درستي تبيين شود و كتاب هميشه در دسترس باشد، هيچ چيز جاي كتاب را در اوقات فراغت مردم نخواهد گرفت.

"ولي‌الله حفيظي"، رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي صدوق نيز گزارشي از وضعيت كتابخانه‌هاي شهرستان و اقدامات صورت گرفته در 9 ماه نخست سال جاري ارائه داد و تصريح كرد: در حال حاضر 7 كتابخانه شهري و روستايي در شهرستان صدوق داير است كه به اعضا و مراجعين خدمات مي‌دهند.

شناسايي محل‌هاي پرتردد و ايجاد ايستگاههاي مطالعه در اين مكان‌ها و همچنين تأمين هزينه منابع خريداري شده براي كتابخانه‌هاي صدوق از محل بودجه‌هاي فرهنگي و مازاد شهرستان، از مهم‌ترين مصوبات پنجمين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي صدوق بود.















یزدفردا