زمان : 16 Dey 1390 - 17:51
شناسه : 43812
بازدید : 15991
محمد صالح جوکار یکی از افراد تحت تحریم اتحادیه اروپا در جمع کاندیداهای مجلس نهم حوزه یزد و صدوق-مجلس نهم:239(16 نظر) محمد صالح جوکار یکی از افراد تحت تحریم اتحادیه اروپا در جمع کاندیداهای مجلس نهم حوزه یزد و صدوق-مجلس نهم:239(16 نظر)

محمد صالح جوکار یکی از افراد تحت تحریم اتحادیه اروپا در جمع کاندیداهای مجلس نهم حوزه یزد و صدوق -مجلس نهم:239


یزدفردا :محمد صالح جوکار  یکی از  افراد لیست 29 نفره تحت تحریم اتحادیه اروپا از حوزه یزد و صدوق جهت شرکت در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرد .


محمد صالح جوکار
رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور که دتی است به افتخار بازنشستگی نائل آمده است سابقه خدمت در سمت های رییس ستاد تیپ همیشه پیروز الغدیر یزد ،فرمانده بسیج استان یزد را دشته و از طراحان و مجریان تاسیس مجتمع های آموزشی خاتم النبیاء در کشورو مدرسین علوم انسانی دانشگاه می باشد.

روز 10 اکتبر اتحادیه اروپا بر بسط لیست ایرانی ها که شامل تحریم می‌شوند به توافق رسید.اسامی این افراد در گزارش اتحادیه اروپا در 12 اکتبر به چاپ رسید. . 29 نفر این لیست  به لیست اولیه 32 نفره آوریل 2010 اضافه شدو دارایی‌های این اشخاص مسدود می‌شود و آنها به اتحادیه اروپا ممنوع الورود شدند.

مهر ماه امسال  اتحادیه اروپا ۲۹ نفر دیگر از مقامات ایرانی را باز هم به اتهام های حقوق بشری در فهرست تحریم های خود قرار داد که حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری و صادق محصولی وزیر سابق رفاه و تامین اجتماعی ونبی الله حیدری،علیرضا اکبرشاهی دو فرمانده اسبق نیروی انتظامی استان یزد   و همچنین محمد صالح جوکار رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور در میان لیست ۲۹ نفره دیده می‌شود.


همه این ها تیترهایی است که طی ماه های گذشته  بارها و بارها از سوی رسانه های غربی و محافل سیاسی شان مطرح شده تا از آن به عنوان عامل فشاری علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. ابزاری که اگر ثمربخش بود تا کنون آنها را منتفع کرده و نیازی به تمدید و تجدیدش نبود.ابزاری که طی سی سال گذشته نه تنها موثر واقع نشده بلکه به فرموده مقام معظم رهبری، زمینه های رشد و تعالی کشور را هم فراهم کرده است. تا آنجا که امروز ایران اسلامی، بی نیاز از تکنولوژی های غربی است و به کشوری مولد در این عرصه چه در بعد علمی و چه در بعد نظامی بدل شده است.


با این حال غرب از این ابزار بی فایده خود دست نشسته است. از همین رو است که جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف پس از انقلاب، تحت انواع تحریم ها بوده است. اما تحریم بیش از اینکه ابزاری برای اعمال فشارهای بیشتر بر ایران باشد تبدیل به سوژه ای برای جنجال سازی رسانه ای و جهت دهی به افکار عمومی در جامعه بین الملل تبدیل شده است. به همین دلیل است که تحریم های مقامات ایرانی از بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم وارد فاز جدیدی شده و شدتی بیش از پیش یافته. به گونه ای که تاکنون از جانب اتحادیه اروپا و آمریکا چند فهرست از نام‌های مقامات ایرانی تحت تحریم منتشر شده است. این فهرست ها حدود ۷۰ تن از مقامات جمهوری اسلامی ایران را شامل می شود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=438128566.jpg

واکنش محمد صالح جوکار در پی انتشار لیست 29 نفره اتحادیه اروپا

محمدصالح جوکار، رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، وجود نامش در فهرست افراد تحریم شده اتحادیه اروپا را  افتخاری برای خود  و  نشانه صحیح بودن مسیر دانست

رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان گفت: تحریم از سوی اتحادیه اروپا را برای خود افتخار می‌دانم و این نشان از مسیر صحیحی است که انتخاب کردم.


سردار محمدصالح جوکار رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، با اشاره به انتشار نامش در فهرست افراد تحریم شده اتحادیه اروپا، گفت: انتشار نام بنده به عنوان فرد تحریم شده نشان از عجز و ناتوانی سران استکبار در مقابل اقدامات فرهنگی و علمی نظام جمهوری اسلامی ایران است.


وی افزود: آنها بهتر می‌دانند که مسئولین جمهوری اسلامی ایران افرادی متعهد به اصول انقلاب و خدوم مردم و همراه و کنار مردم هستند. آنها که دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زنند، نمی‌توانند نظرات و اقدامات مثبت علمی دیگران را تحمل کنند، از راه‌های غیرمتعارف وارد می‌شوند و دست به اقدامات فریب‌کارانه و خنده‌آور می‌زنند.


جوکار ادامه داد: این اقدامات نشان دهنده به بن‌بست رسیدن راهبردهای سران استکبار علیه انقلاب اسلامی است و مردم ما ترفندهای جهان غرب را شناخته‌اند و پاسخ خود را در پیوند محکم‌تر با مسئولین انقلاب اسلامی به جهان غرب می‌دهند.


رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان اظهار داشت: دشمنی شیاطین و سران استکبار با مسئولین جمهوری اسلامی نشان از قوت، قدرت و برحق بودن مسیر حرکت انقلاب اسلامی است و این خباثت‌ها ارداه پایداری و مقاومت بر حرکت در این مسیر و رسیدن به اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر می‌سازد.


جوکار تاکید کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری همه ملت و مسئولین سربازان این نظام و اسلام هستند و این پیکره یکپارچه و متحد و مستحکم در قبال هر طرح و اقدام شیطانی می‌ایستد و کوچکترین باجی نمی‌دهند.


وی تحریم مسئولین ایرانی را توسط اتحادیه اروپا حرکتی غیرمنطقی و نابخردانه دانست و گفت: این حرکت در سایه فشار صهیونیست‌های جنایتکار صورت می‌گیرد و سردمداران غربی بازی خورده دست صهیونیست‌ها هستند.


رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان ادامه داد: تحریم از سوی اتحادیه اروپا را برای خود افتخاری می‌دانم و این نشان از مسیر صحیحی است که انتخاب کردم و امیدوارم شهدا و امام شهدا از ما راضی باشند.


جوکار در پایان با بیان اینکه به مسئولیت‌های خود در گذشته در خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های فرهنگ، علم و مقابله با جنگ نرم دشمنان افتخار می‌کند، اظهار داشت: مدت 3 ماه است که از سپاه بازنشسته شده و خود را برای خدمت در عرصه‌های دیگر به مردم آماده می‌کنم و امروز نیز به عنوان سرباز ولایت در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی در خدمت مردم هستم.