زمان : 12 Khordad 1390 - 19:04
شناسه : 34445
بازدید : 4470
اولیا در تشریح موضوع سوال خود از وحیدی: وزیر دفاع درباره ایمنی و کارآمدی هواپیمای ایران ۱۴۰  توضیح دهد اولیا در تشریح موضوع سوال خود از وحیدی: وزیر دفاع درباره ایمنی و کارآمدی هواپیمای ایران ۱۴۰ توضیح دهد

اولیا در تشریح موضوع سوال خود از وحیدی:

وزیر دفاع درباره ایمنی و کارآمدی هواپیمای ایران ۱۴۰  توضیح دهد

نماینده یزد در تشریح موضوع سوال خود از وزیر دفاع، اعلام کرد: وحیدی باید درباره ایمنی و کارآمدی هواپیمای "ایران ۱۴۰" توضیح قانع کننده دهد.


"علی اکبر اولیا" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت در تشریح موضوع سوال خود از "احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: این وزارتخانه با کشور اوکراین قراردادی برای ساخت هواپیمای مسافربری امضا کرد، اما شرکت‌های هواپیمایی کشور از به کارگیری آن محصول در پروازهای داخلی خود اجتناب کردند.


نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نام این هواپیما را "ایران ۱۴۰" اعلام کرد و افزود: باوجودی اینکه هواپیما استاندارهای لازم را ندارد، ولی وزارت دفاع با تاسیس یک شرکت اقدام به انتقال مسافر با "ایران ۱۴۰ کرد.


وی تصریح کرد: انتظار می‌رود وحیدی در رابطه با ایمنی و کارآمدی "ایران۱۴۰" توضیحات قانع کننده‌ای ارائه کند چراکه این هواپیما پیش از قرار گرفتن در ناوگان هوایی یک سابقه سقوط را در کارنامه دارد.


"احمد وحیدی" وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح روزسه شنبه -۱۰ خرداد ماه- برای پاسخگوی به سؤال "علی اکبر اولیاء" نماینده یزد و صدوق به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌رود.