زمان : 23 Khordad 1389 - 23:53
شناسه : 23667
بازدید : 9729
حضور مدیرکل ارشاد یزد در مقبره استاد کریم پیرنیا ویژه نامه استاد محمد كريم پيرنيا پدر معماري ايران حضور مدیرکل ارشاد یزد در مقبره استاد کریم پیرنیا

حضور مدیرکل ارشاد یزد در مقبره استاد کریم پیرنیا

یزدفردا "مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ، معاون فرهنگی و هنری این اداره کل و اساتید دانشکده هنر و معماری یزد با حضور در مقبره محمدکریم پیرنیا ، از اساتید برجسته و پیشکسوت معماری ایران ، یاد و خاطره این استاد معماری را گرامی داشتند .
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، محمود عالیشوندی تکریم و نکوداشت مشاهیر و مفاخر استان را از اولویت های جدی این اداره کل دانست و گفت : استاد کریم پیرنیا در معرفی و تدریس معماری اصیل ایرانی در کشور نقش ارزنده ای را ایفا نمود.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی های استاد پیرنیا معرفی صحیح میراث و مشخصه های معماری و هنر اسلامی بود ، تصریح کرد : اندیشه ها و تفکرات استاد پیرنیا نباید هیچوقت از دروس اساتید و دانشجویان معماری فراموش گردد.
وی در ادامه از دانشکده هنر و معماری یزد بازدید کرد و اظهار داشت : جهان نیازمند شناخت هنر معماری یزد است .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه هنر معماری ایران نیازمند نقد و بررسی هوشمندانه از سوی صاحبنظران و کارشناسان داخلی و خارجی برای معرفی هرچه بهتر به جهان معاصر است ، تصریح کرد : باید ابعاد مختلف هنر معماری استان یزد بیش از پیش در سطح بین المللی معرفی گردد.
به اعتقاد وی ، هنر معماری استان یزد یکی از نمودها و جلوه های بسیار شگفت انگیز در جهان بشمار می رود.

یزدفردا