زمان : 12 Farvardin 1402 - 08:38
شناسه : 178166
بازدید : 3599
همکاری بالغ بر 150 نفر از هنرمندان یزدی در برنامه های نوروزی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد: همکاری بالغ بر 150 نفر از هنرمندان یزدی در برنامه های نوروزی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یزدفردا: حجت الاسلام مجتبی صداقت رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگاران از همکاری بیش از 150 نفر از هنرمندان حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در برنامه های نوروزی این سازمان خبر داد.

به گزارش یزدفردا: وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های متعددی که از مدت ها پیش در خصوص برنامه های نوروزی و همچنین ماه مبارک رمضان انجام شده است شاهد همکاری فعال هنرمندان استان در این برنامه ها بودیم.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: با توجه به همکاری سازمان با هنرمندان و گروه های مختلف و اجرای فعالیت های فرهنگی هنری مختلف در طول سال، هنرمندانی که طرح های خود را در خصوص ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان داشتند مورد بررسی قرار دادیم و بیش از 40 برنامه مورد تایید قرار گرفت که در این ایام در مناطق مختلف شهری اجرا می شود.

حجت الاسلام صداقت گفت: اجرای هفت گروه های سرود، اجرای یازده گروه تئاتر، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، اجرای نمایش های مختلف خیابانی و عروسک گردانی، اجرای صنایع دستی مختلف، حضور مربیان فرهنگی، حضور فعال راهنمایان گردشگری در اماکن مختلف مذهبی و تاریخی، اجرای هنرمندان حوزه ویدیو مپینگ، اجرای نقاشی های خیابانی و دیوارنگاره، اجرای موزه های زنده با معرفی مفاخر یزدی با حضور هنرمندان یزدی از جمله این برنامه ها بوده است که توسط این هنرمندان انجام می شود.

وی بیان کرد: با توجه به استقبالی که از سوی مردم یزد از این برنامه ها شده است سعی داریم برخی از این برنامه ها را در طول ایام مختلف سال نیز اجرا کنیم و امیدواریم با همکاری این هنرمندان بتوانیم در جهت حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری گام برداریم.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به ویژگی های بارز مردم دارالعباده یزد بیان کرد: با توجه به ویژگی های فرهنگی و مذهبی مردم یزد و همخوانی با « قنات، قنوت و قناعت»، ما سعی کردیم برنامه های خود را پیرامون این ویژگی های بارز ارائه کنیم و در این راستا نیز در بخش موزه زنده بسیاری از ویژگی های دارالعباده بودن مردم این دیار را نیز به تصویر و نمایش کشیدیم.

وی گفت: ما در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد میزبان تمامی هنرها و هنرمندانی هستیم که بتوانند فرهنگ مردم یزد را از طریق هنر به تصویر بکشند و از تمامی هنرمندان نیز حمایت می کنیم.

وی گفت: همچنین در این راستا فضاسازی ۱۵۰۰ متر مربع و برپایی دو غرفه در زمینه عفاف و حجاب نیز از جمله برنامه های دیگر ما است که با حضور هنرمندان استانی انجام شده است.

ابربازی ها، سرگرمی خانواده ها در پارک های یزد در ایام نوروز

امسال یکی از برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در پارک ها در قالب ابربازی ها راه اندازی شده است که یکی از این پارک ها، پارک غدیر است که استقبال خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان را در پی داشته است.
در این ابربازی ها خانواده می توانند در قالب میزهایی که طراحی شده بازی های مختلف را تجربه کنند و با یکدیگر مسابقه دهند.
این ابربازی ها که در پارک غدیر انجام می شود از ساعت30 :17 تا 23 میزبان خانواده ها است و در روز جمعه نیز از ساعت 15 تا 23 انجام می شود.

همچنین در قالب بازی و ورزش های همگانی نیز در محوطه ی ورودی امامزاده جعفر (ع) ،بازی های هیجانی و در پارک آزادگان و هفت تیر نیز بازی های رومیزی انجام می شود.

برگزاری موزه زنده در بافت تاریخی یزد

از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد توجه به فرهنگ یزد و یزدی و همچنین معرفی مفاخر این استان و به ویژه شهر یزد است که در قالب موزه زنده اجرایی می شود.

در این موزه زنده از هنرمندان مختلف حوزه های تئاتر و نمایش عروسکی استفاده شده است تا در بستر نمایش بتوانند این روایت ها را به مردم ارائه کنند.

هنرمندان تئاتر استان یزد نیز با همکاری سازمان تاکنون توانسته اند هنر خود را به خوبی به عرصه نمایش بگذارند تا جایی که گردشگران به ویژه مردم یزد نیز مدت زمانی را برای تماشای این موزه های زنده صرف می کنند.

اجرای این موزه های زنده در مسجد جامع یزد، مدرسه ضیائیه ( زندان اسکندر) بافت تاریخی و ... برنامه ریزی شده است که مورد استقبال عموم مردم نیز قرار گرفته است.

اسارضا چرخی، معرفی فرهنگ یزد در قالب پیرمردی دوچرخه سوار

پیرمردی دوچرخه به دست به همراه هدیه و آجیل و کشمش ها با عنوان اسا رضا چرخی از دیگر برنامه های سازمان است که در بافت تاریخی اجرا می شود.

این اسارضا چرخی به نوعی به صورت گردشی با مردم ارتباط برقرار می کند و روایت های قدیمی از مردم و فرهنگ مردم یزد را بازگو می کند.