زمان : 16 Dey 1401 - 20:36
شناسه : 177518
بازدید : 4131
آیت الله مصباح یزدی یک فیلسوف ومدرس و نویسنده بود امام جمعه بخش مرکزی یزد آیت الله مصباح یزدی یک فیلسوف ومدرس و نویسنده بود امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی و شهادت سردار اسلام و انقلاب، شهید حاج قاسم سلیمانی ودانشجوی شهید امیرحسین قربانی گفت: آیت الله مصباح یزدی یک فیلسوف ومدرس و نویسنده بود .

حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی درمراسم سومین سالگرد ارتحال علامه بزرگوارحضرت آیت الله مصباح یزدی و سومین سالگرد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ودانشجوی شهید امیرحسین قربانی که با حضور امام جمعه ، فرماندار واقشارمختلف مردم ولایت مداروهمیشه درصحنه بهاباد ومسئولان درمسجد جامع این شهرستان برگزارشد درسخنانی با گرامیداشت ١٢ دی‌ماه سالروز درگذشت علامه بزرگوار محمدتقی مصباح‌ یزدی ، سالروز سفر مقام معظم رهبری به یزد در سال ۱۳۸۶ و همچنین ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  و18 دیماه سالگردشهادت دانشجوی شهید امیر حسین قربانی به روایتی از پیامبر گرامی اسلام که می‌فرمایند: «ثَلاثُ تَخرُقُ الْحُجُبَ وَ تَنْتَهِی إلَی مَا بَینَ یدَی اللَّهِ: صَرِیرُ أَقْلامِ الْعُلَمَاءِ وَ وَطْی أَقْدامِ الُمجَاهِدینَ وَ صَوْتُ مَغازِلِ الُمحْصَناتِ» اشاره کرد.

مدرسی با بیان اینکه براساس این روایت، در این عالم صداهای فراوانی وجود دارد اما در بین این صداها، سه صدا انسان‌ها را به خدا نزدیک‌تر می‌کند، گفت: صدای قلم دانشمندان از آن جمله است که در زمان‌های قدیم دانشمندان، نویسندگان و اندیشمندان وقتی قلم مخصوص خود را روی کاغذ می‌کشیدند، با توجه به سطح اصطکاکی که وجود داشت، صدای ملیحی از آن شنیده می‌شد و لذا این صدای ملیح در زبان عرب «صریر اقلام العلما» نامیده می‌شود که یکی از ارزشمندترین صداها محسوب می‌شود.

این استاد  حوزه علمیه یزد با اشاره  به اینکه مکتب سلیمانی امنیت‌ آفرین است گفت: صدای گام رزمندگانی که امنیت ‌آفرین و امنیت‌ ساز هستند، دومین  صدای ارزشمند است و شهید قاسم  سلیمانی از مصادیق بسیار روشن و بارز این قسمت از روایت پیامبر گرامی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه سردار سلیمانی وآیت الله مصباح یزدی مصداق آیه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» بود، گفت: شهید حاج قاسم وعلامه مصباح یزدی هردو پرورش یافته مکتب انقلاب هستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه بیان کرد: سومین صدا در این روایت که مورد اشاره قرار گرفته، صدای چرخ ریسندگان است، البته این سه مورد یعنی توسعه علم، توسعه امنیت و توسعه تولید از صداهایی است که رهبر معظم انقلاب پیوسته بر آن تأکید داشته و دارند و لذا امیدواریم خداوند به همه ما توفیق قدرشناسی و حق شناسی عنایت بفرماید.

 وی افزود:چرا که گام او و یارانش بود که حرم ائمه اهل بیت(ع) را نجات بخشید و جان انسان‌ها را در منطقه نجات داد.

مدرسی اضافه نمود: امروز ایران اسلامی مدیون و مرهون تلاش‌های مدافعان حرم هستند اعم از کسانی که به شهادت رسیدند و در رأس آنان شهید سلیمانی قرار دارد و یا کسانی که در قید حیات بوده و یا جانباز هستند که خدای متعال عافیت کامل به آنها عنایت بفرماید.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: علامه مصباح یزدی و شهید سردار سلیمانی دو میدان دار، صاحب مکتب و ماندگار هستند که هر چه از عمر دنیا بگذرد نورانیت و شفافیت آنها بیشتر می‌شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: شهدا و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتقاد قلبی و راسخ پا در میدان عمل گذاشتند

تا ثابت کند که در دفاع از اسلام و آرمان‌های ارزشی انقلاب لحظه‌ای غفلت نکرده و فضا را برای دشمن خالی نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح  یزدی قبل از انقلاب اسلامی نیز در برابر هجوم اعتقادی جریان‌های چپ و مارکسیسم ایستادگی می‌کرد و به عنوان یک نظریه پرداز گفتمان انقلاب اسلامی، در صحنه حضورداشت افزود: آیت الله مصباح یزدی با تمام اعتقاد و وجود به انقلاب اسلامی عشق می‌ورزید و آن را نقطه عطفی در تاریخ بشریت می‌دانست.

ایشان با تاکید براینکه آیت الله مصباح یزدی خوراک فکری برای ادامه حیات انقلاب اسلامی را فراهم و شهید سلیمانی قهرمان عرصه میدان، این‌ تئوری‌ها و مکتب فکری را در عرصه عملیاتی پیاده می‌کرد افزود: آیت‌الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی در حفظ حیات انقلاب اسلامی همراه بودند.

مدرسی با بیان اینکه مجاهدت‌های آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در دفاع از انقلاب و ساحت ولایت فقیه و نقش برجسته ایشان در تبیین اندیشه و معارف دینی و پرورش شاگردان برجسته مثال‌زدنی و ماندگار است گفت: آیت الله مصباح عمار انقلاب اسلامی وخارچشم دشمنان بود.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه یزد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دردیدار با خانواده ایت الله مصباح فرمودند برهمه ما واجب است تا از شخصیت علامه مصباح یزدی تجلیل کنیم  خاطرنشان کرد :  تجلیل وتکریم از حضرت آیت الله مصباح به خاطر فکرواندیشه ایشان است نه صرفا به خاطر برگزاری یک مجلس یا یک گردهمائی ؟

امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن تسلیت وفات ام البنین وتکریم وتجلیل از مادران شهدا ء گفت : تكريم مادران و همسران شهيدان يك وظيفه ديني و انقلابي و مورد تاكيد مقام معظم رهبري است.

این کارشناس مسائل دینی ومذهبی با اشاره به اینکه منزلت خانواده شهدا و حفظ ارزش هاي انقلابي بايد محور اقدام مسئولان قرار گيرداظهارداشت : عزت و اقتدار انقلاب اسلامي مديون جانفشاني شهيدان و صبر و ايستادگي فرزندان، همسران و مادران آنهاست كه تمام مشكلات را تحمل مي كنند.

درادامه این مراسم همچنین حجت الاسلام بشکانی امام جمعه بهاباد درسخنانی ضمن عرض خیر مقدم به امام جمعه بخش مرکزی یزد سومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی و سردارسلیمانی ودانشجوی شهید امیرحسین قربانی راگرامی داشت وبه بیان ویژگی ها و شخصیت های علمی و حوزوی این علامه بزرگ بیان نمود .

انتهای پیام/