زمان : 16 Mehr 1401 - 14:52
شناسه : 175780
بازدید : 4032
مشکلات شهرستان اردکان را به جد مرتفع می‌کنیم استاندار یزد: مشکلات شهرستان اردکان را به جد مرتفع می‌کنیم یزدفردا: فاطمی گفت: مشکلات متعدد شهرستان اردکان را با کمک مسئولان دولتی و مدیران صنایع به طور جد مرتفع خواهیم کرد.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی استاندار یزد در نشست کارگروه توسعه شهرستان اردکان، این شهرستان را یکی از شهرستان‌های پر افتخار و تاریخی استان دانست و گفت: اردکان از شهرستان‌های عالم پرور، نخبه پرور و تاثیر گذار در سطوح استانی، ملی و بین المللی بوده، هست و خواهد بود.

او با اشاره به توسعه سخت شهرستان اردکان در سالیان گذشته؛ با توجه به موقعیت، ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در آن، خاطرنشان کرد: رویکرد و راهبرد اصلی ما باید به سمت توسعه نرم در شهرستان باشد که در این راستا باید دو محور ویژه نوآوری و فناوری و گردشگری را تعریف کرد و در آن مسیر گام برداشت.

فاطمی با بیان اینکه جریان نخبه پروری از دل آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه علمیه صورت می‌گیرد، افزود: در رویکرد‌های کلان توسعه‌ای باید جریان نوآوری و فناوری و جوشش علمی، حمایت و تقویت شود تا رشد و بالندگی شهرستان اردکان متناسب با تراز و ظرفیت بالای مردم آن تدوام یابد.

استاندار یزد ادامه داد: باید از ظرفیت‌های بی بدیل موجود در جای جای شهرستان، در آثار ملموس و ناملموس و نیز اقدامات لازم الاجرا به لحاظ قرار گیری به عنوان یکی از شهرستان ورودی استان، حمایت شود و مسائل مربوط به آن‌ها با جدیت پیگیری شود.

او با بیان اینکه نباید ۲ واژه صنعت و کارخانه را به یک معنا تلقی کرد، تصریح کرد: صنعت به معنی طراحی و ماشین سازی بوده و نیروی کار آن را طراحان و مهندسین مجرب و متخصص تشکیل می‌دهد، اما ورود خط تولید و ایجاد شغل به دنبال آن تعریف کارخانه است که به کارگر نیاز دارد.

فاطمی لازمه تدوام جریان نخبه پروری و بازگشت و تثبیت نخبگان و برگزیدگان در شهرستان و استان را حرکت واقعی در مسیر صنعت دانست و اساس آن را فناوری و نوآوری عنوان کرد.

استاندار یزد ادامه داد: پیگیری مسائل مربوط به شهرک‌های فناوری و IT مبتنی بر نگاه ویژه استان به حوزه فناوری و نوآوری است.

او در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه در حوزه توسعه، فهرست بلندی از مسائل اولویت دار وجود دارد، اظهارداشت: این فهرست بلند از مسائل و اولویت‌های توسعه و پیشرفت شهرستان نیاز به امام جماعت دارد که امامین جماعت آن‌ها فرهنگ و محیط زیست است.

فاطمی خاطرنشان کرد: روح حاکم بر کلیه تصمیمات و اقدامات ما باید روح فرهنگی، دینی، مذهبی و محیط زیستی با ملاحظات اجتماعی ما باشد لذا این راهبرد‌ها حتما باید در توسعه شهرستان دیده شود.

استاندار یزد ادامه داد: به جد از توسعه شهرستان مبتنی بر سند آمایش شهرستان و نظرات نخبگان و برگزیدگان و مردم عزیز این خطه دفاع و حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

او با اشاره به وضعیت نابه سامان جاده دسترسی به روستای حاجی آباد زرین و گلایه‌های بسیار اهالی در این خصوص، گفت: ۵۰ کیلومتر دارای مشکل جدی، آسفالت و در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار یزد با اشاره به وجود تعداد زیادی مدرسه نیمه تمامِ خیری در شهرستان اردکان اظهارداشت: این گروه از مدارس با مساعدت خیرین و از محل مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن موجود شهرستان، با شعار هر واحد تولیدی یک مدرسه تکمیل شود.