زمان : 14 Mehr 1401 - 12:37
شناسه : 175724
بازدید : 2985
وقف علمی متناسب با نیاز جامعه توسعه یابد استاندار یزد: وقف علمی متناسب با نیاز جامعه توسعه یابد یزدفردا: استاندار یزد وقف را یکی از کارسازترین شیوه‌ها برای هدایت تمکن مالی افراد متمکن به عنوان صدقه جاریه در خدمت نیازهای جامعه دانست و گفت: وقف علمی؛ به عنوان اقدامی نوآورانه و مبتکرانه متناسب با نیاز جامعه، باید توسعه یابد.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی، استاندار یزد، در نشست تخصصی وقف؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و دهه وقف اظهار کرد: دهه وقف ایام مناسبی برای تدبر هرچه بیشتر در این حکم والای اسلامی و تشویق مؤمنان متمکن برای پیروی از این سنت بزرگ دینی است.

استاندار یزد وقف را یکی از سالم‌ترین و کارسازترین شیوه‌ها برای هدایت تمکن مالی افراد متمکن در قالب احسان ماندگار و صدقه جاریه در خدمت به مردم و نیازهای جامعه دانست.

وی با اشاره به تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دو مسئله «عمل امینانه نیت واقفان» و «توسعه وقف در حوزه‌های مختلف» بیان کرد: امروز «نوآوری»، «فناوری»، «تحقیق و پژوهش» و «آموزش» از موضوعات بسیار مهم تلقی می‌شوند لذا وقف علمی به عنوان اقدامی نوآورانه و مبتکرانه متناسب با نیاز جامعه، باید توسعه یابد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از طرح‌های سرمایه‌گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد و افزود: طرح و برنامه‌های این مجموعه جهت برگزاری جلسات ویژه برای آن‌ها و برداشتن موانع احتمالی موجود در مسیر سرمایه‌گذاری، به معاونت هماهنگی امور اقتصادی ارائه شود.

استاندار یزد با اشاره به لزوم احیای وقف، بهره‌وری حداکثری آن و فراهم‌سازی زمینه سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در این حوزه گفت: در راستای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور پررنگ در این حوزه، باید مشوق‌ها و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی همچنین سند دار شدن موقوفات و تعیین مرز دقیق موقوفات در بستر GIS را اقدام بسیار ارزشمندی دانست و گفت: ورود حتی یک وجب از ملک وقف به حریم خانه و ملک مردم آن را شبهه ناک می‌کند، اموال مردم نباید دچار شبهه شود.

فاطمی در ادامه به بلاتکلیفی طرح‌های توسعه بقاع متبرکه استان اشاره کرد و افزود: در صورت امکان از ظرفیت مدیران استانی و شهرستانی در هیئت امنای بقای متبرکه استفاده شود تا موانع و مشکلات پیش روی اجرای طرح‌ها در حداقل زمان برداشته شود.