زمان : 11 Mehr 1401 - 07:36
شناسه : 175603
بازدید : 4436
انتظار کودکان اشکذر برای ایجاد مرکز کانون ۱۲ ساله شد در نشست خبری مطرح شد؛ انتظار کودکان اشکذر برای ایجاد مرکز کانون ۱۲ ساله شد یزدفردا: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد گفت: اشکذر تنها شهرستان استان است که از وجود مرکز کانون بی بهره مانده و کودکان آن از ۱۲ سال پیش چشم انتظار راه اندازی این مرکز هستند.

به گزارش یزدفردا: عالیه قوامی، ظهر یکشنبه در نشست خبری برنامه‌های هفته کودک به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و اظهار داشت: در این هفته در مجموع بالغ بر ۴۰ عنوان برنامه با شعار «حال خوش کودکی – رنگ خوش زندگی» برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در حوزه کودک نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلندمدت است، افزود: کشورهایی موفق هستند که کودکان آنها در محیط مناسبی رشد کرده باشند.

رونمایی از نماد صلح در یزد

قوامی با بیان اینکه برنامه‌های هفته کودک از ۱۴ مهرماه آغازمی شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه تخصصی آثار و دست سازه‌های اعضای کانون، دیدار با خیران کانون یار، برگزاری کارگاه بازی‌های خلاق در مرکز شماره ۳ یزد، برگزاری ویژه برنامه پرواز بادبادک‌ها در پارک کوهستان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، ویژه برنامه «دوباره کودکی» در پارک هفت تیر، رونمایی از نماد صلح با همکاری خانه صلح سرباز ایران و… از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی همچنین شادپیمایی کودکان در اردکان، نمایش فیلم کتابخان های سیار در سریزد، بازی‌های فکری کودکانه در اردکان، تماشاخانه سیار و.... را از دیگر برنامه‌های هفته کودک برشمرد و گفت: تلاش شده در این هفته بازدید از موزه‌ها برای کودکان رایگان یا نیم بها باشد.

توجه جدی به کودکان با نیازهای خاص در مراکز کانون

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد عنوان کرد: در تمامی مراکز کانون در سراسر استان یزد، کلاس‌های رباتیک همچنین مهارت آموزی با نگاه ویژه در حال برگزاری است و توجه جدی به کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص مدنظر است به نحوی که مرکز شماره ۴ یزد، مربوط به کودکان با نیازهای خاص است.

قوامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ مرکز ثابت، چهار کتابخانه سیار، یک کتابخانه پستی و پیک امید فعال هستند، افزود: به جز شهرستان اشکذر، تمامی شهرستانهای استان یزد دارای مرکز کانون هستند.

وی عنوان کرد: زمین این مرکز ۱۲ سال پیش توسط خیر به کانون اهدا شد و کلنگ احداث مرکز کانون همان زمان به زمین زده شد اما بودجه‌های محدود سبب شده این پروژه همچنان نیمه کاره باقی بماند.

نیاز به ۷ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مرکز کانون در شهرستان اشکذر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ادامه داد: کانون تنها بهره بردار این پروژه است و روند احداث بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

وی یادآور شد: این پروژه اکنون دارای پیشرفت ۸۰ درصدی است و تنها ۴ میلیارد تومان به صورت نقدی برای تکمیل و ۳ میلیارد تومان برای تجهیز نیاز دارد ضمن اینکه کتاب‌های آن از سه سال پیش آماده است و ۱۲ هزار جلد کتاب به نام مرکز اشکذر ممهور شده است.

نیاز به ایجاد ۴ مرکز دیگر در شهر یزد برای رسیدن به استانداردها

قوامی اظهار امیدواری کرد که با تزریق اعتبار نقدی به این پروژه، بتوانیم آن را تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسانیم و حداقل هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان شهرستان اشکذر را زیر پوشش خدمات فرهنگی، آموزشی، هنری و مهارتی کانون قرار دهیم.

وی با اشاره به کمبود ظرفیت برای پذیرش کودکان و نوجوانان در کلاس‌های کانون یادآور شد: در شهر یزد اکنون پنج مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که اگر چهار مرکز دیگر به آن افزوده شود، به میزان استاندارد خواهیم رسید و می‌توانیم پاسخگوی نیاز کودکان و نوجوانان باشیم.