زمان : 19 Shahrivar 1401 - 11:56
شناسه : 175397
بازدید : 4783
اختصاص زمین به مرکز نوآوری زیلو در میبد فرماندار میبد: اختصاص زمین به مرکز نوآوری زیلو در میبد یزدفردا: فرماندار میبد، از اختصاص ۵ هکتار زمین به شهرک و مرکز نوآوری زیلو در شهرستان میبد خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سجادی پور در نشست شورای راهبردی خوشه زیلو گفت: تا زمانی که انجمن زیلو ساختار قوی از نظر تامین مواد اولیه، بازاریابی و توسعه قوی نباشد نتیجه نخواهد داشت.

فرماندار میبد افزود: برای تامین فضای مناسب و ایجاد مرکز نوآوری زیلو آمادگی داریم و در این زمینه دو قطعه ۵ هکتاری مجزا برای شهرک زیلو و کاربافی و سفال و سرامیک اختصاص داده شده است که ۳ میلیارد تومان هم اعتبار سفر رئیس جمهور دارد.

سجادی پور با بیان اینکه صنایع دستی زیلو، کاربافی، سفال و سرامیک همه برای شهرستان میبد اهمیت ویژه دارد گفت: با تلاش زیلو بافان و فرماندار سابق هم تلاش‌های زیادی برای ثبت جهانی هنرصنعت زیلو انجام شده است، اما باید برای حفظ این جایگاه و تولید محتوا و معرفی آن به دنیا، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک صنعتی بیش از گذشته تلاش کنند.

فرماندار میبد تصریح کرد: امروز با ثبت جهانی زیلو، بیش از ۶۰ درصد مواد اولیه و رنگ‌های گیاهی با راه افتادن کارگاه‌های رنگرزی در شهرستان قابل تامین است و باید برای تولید و توسعه هنرصنعت زیلو و افزایش سطح اشتغال، بازاریابی و رابطه اقتصادی را محکم‌تر کرد.

وی گفت: برای بهره گیری از تسهیلات هم باید انسجام جمعی و هنرستان‌هایی شکل بگیرد که آموزش و پرورش می‌تواند در این زمینه کمک‌های موثری انجام دهد.