زمان : 09 Shahrivar 1401 - 02:43
شناسه : 175219
بازدید : 3310
700 طرح اشتغال زایی در یزد تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد: 700 طرح اشتغال زایی در یزد تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به طرح دولت در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به طرح های اشتغالزایی گفت: تاکنون 700طرح اشتغال زایی در استان در چارچوب تبصره 18 قانون بودجه مبلغ پنج هزار و 800 میلیارد ریال این نوع تسهیلات را دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، محمد دهقان منشادی در نشستی افزود: در مجموع دو هزار و 200 طرح برای دریافت 43 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان به بانک های عامل معرفی شدند.

وی افزود: این طرح ها در زمینه های صنعت، معدن، کشاورزی، علم و فناوری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رفاه اجتماعی و مشاغل خانگی، راه و شهرسازی، فناوری اطلاعات و دانش بنیان و طرح های کمیته امداد و بهزیستی می باشد.

وی با بیان اینکه حدود 10 بانک استان عامل پرداخت تسهیلات ارزان قیمت هستند ملی، کشاورزی، تجارت ، ملت،  توسعه تعاون ، صنعت و معدن، امید، مسکن،  پارسیان، آینده، و  گردشگری را از جمله این بانک ها عنوان کرد.

وی اظهار داشت: قانون گذار به منظور پشتیبانی از توسعه کارآفرینی، افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی به ویژه در استان های با نرخ بیکاری بالا، منابعی را در قالب جزء 1 تا 9 بند الف تبصره 11 قانون بودجه در نظرگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات موضوع این تبصره به طرح های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و احیای واحدهای تولیدی از جمله کسب و کار خانگی، واحدهای تولیدی خرد، واحدهای تولیدیکوچک، واحدهای تولیدی متوسط، واحدهای تولیدی بزرگ، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدیپیشران قابل تخصیص است .

دهقان منشادی گفت: نرخ سود تسهیلات بسته به حوزه فعالیت طرح و محل اجرای آن متفاوت بوده به نحوی که بازه 4 تا 16 درصد را پوشش می دهد.

دبیر کارگروه استانی تبصره 18 قانون بودجه افزود: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی ، توسعه ای و تکمیل حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال است .