زمان : 16 Mordad 1401 - 20:37
شناسه : 174901
بازدید : 5449
ارجاع تصادفی پرونده‌های مناطق شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهردار یزد: ارجاع تصادفی پرونده‌های مناطق شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ یزدفردا: شهردار یزد با اشاره به ضرورت کاهش تعداد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ خواستار ارجاع پرونده‌های مناطق شهرداری یزد به صورت تصادفی به این کمیسیون‌ها شد.

به گزارش یزدفردا: ابوالقاسم محی‌الدینی در ابلاغی به معاون شهرسازی و معماری شهرداری، با اشاره به اینکه در حال حاضر برای پرونده‌های مناطق پنجگانه شهرداری یزد، چهار کمیسیون بدوی و چهار کمیسیون تجدید نظر وجود دارد، گفت: برای متناسب‌سازی پرونده‌ها در کمیسیون‌های مختلف و تسریع در امور، لازم است تمامی پرونده‌ها به صورت تصادفی به کمیسیون‌ها ارجاع شود.

شهردار یزد با اشاره به اینکه علاوه بر این پرونده‌های مورد اعتراض هم باید به صورت تصادفی به هر یک از کمیسیون‌های چهارگانه تجدید نظر ارجاع شود، خاطرنشان کرد: این موضوع تسریع در امور رسیدگی به پرونده‌ها و همچنین ایجاد تناسب میان پرونده‌ها را به دنبال دارد.

وی افزود: از ابتدای سال آینده تعداد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ به ۵ مورد کاهش پیدا کرده و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط برای معرفی نماینده به گونه‌ای انجام می‌شود که بدون تفکیک کمیسیون بدوی و تجدید نظر، پرونده‌ها به صورت تصادفی بین کمیسیون‌ها و در مرحله تجدید نظر به استثنای کمیسیون صادر کننده رای، بین دیگر کمیسیون‌ها به صورت تصادفی توزیع شود.

محی‌الدینی تصریح کرد: همچنین لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود تا دبیران و نمایندگان شهرداری با تسلط و فارغ از ملاحظات غیرمعمول گزارش دقیق، شفاف و مسئولانه خدمت اعضای کمیسیون ارائه داده تا آرا با سرعت و دقت کافی صادر و با اجرای به موقع و قاطعانه آرا، شاهد بازدارندگی در تخلف‌های ساختمانی و ضابطه‌مند شدن بیشتر ساخت‌و‌ساز‌ها باشیم.