زمان : 27 Tir 1401 - 14:46
شناسه : 174550
بازدید : 5211
کاروان شادی غدیردربهاباد  به حرکت درآمد درروز عید غدیرخم کاروان شادی غدیردربهاباد به حرکت درآمد همزمان با هیجدهم ذی الحجه به مناسبت عید غدیرخم روز دوشنبه کاروان‌ پیاده شادی غدیر با حضور انبوه عاشقان امامت و ولایت از مزار شهدای گمنام بهاباد تا مسجد جامع این شهر در خیابان ها به حرکت درآمد .

رییس تبلیغات اسلامی بهاباد در حاشیه حرکت این کاروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیام غدیر برای امت اسلامی کنار گذاشتن اختلاف، تقویت وحدت ،همگرایی و انسجام در جامعه است.

حجت الاسلام حسین حاتمی  گفت: غدیر مهمترین عید شیعیان است و باید آن را پاسداشت و کودکان را با آن آشنا کرد، به همین دلیل باید جشن غدیر بسیار باشکوه برگزار شود.

وی ادامه داد: ما باید از معنویت این روز بهره مند شویم ، تلاش کرد که فرهنگ ولایت که استمرار ولایت خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار است را به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال دهیم.

رئیس تبلیغات اسلامی بهاباد  با بیان اینکه غدیر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که در بین شیعیان و مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و اثبات آن با سندهای محکم هم از سوی علمای شیعه و اهل سنت تایید شد، افزود : غدیر یک واقعه نیست؛ بلکه یک مکتب و جریان حق علیه باطل و ظلم و ستم است.

وی ادامه داد: ولایت بندگی نیست ؛ بلکه ولایت در صداقت، عشق به مردم، رسیدگی به امور نیازمندان، حفظ حریم خانواده، ناموس و آبروی مردم، ایثار در راه خدا و دل کندن از مال دنیا تعریف می‌شود.

درحاشیه این مراسم مولودی خوانی و چوب بازی سنتی ازدیگربرنامه های این مراسم بود

 انتهای پیام/