زمان : 21 Khordad 1401 - 17:57
شناسه : 174099
بازدید : 8694
جشن زیر سایه خورشید در بهاباد  یزد برگزار شد به مناسبت تولد حضرت امام رضا (ع) جشن زیر سایه خورشید در بهاباد یزد برگزار شد پانزدهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید با حضور خادمان رضوی و جمعی از مردم و مسئولان در مجموعه فرهنگی بیت الرضای شهرستان بهاباد با شکوه خاصی برگزار شد.

حضور خادمان امام رضا (ع) که حامل پرچم متبرک حرم رضوی بودند حال و هوای معنوی به مراسم داد و مداحان اهل بیت با قرائت اشعار زیبا در صف ضامن آهو مردم را به فیض رساندند.

سرپرست کاروان زیر سایه خورشید در این مراسم در سخنانی با تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا ع وبا اشاره به روایاتی از ائمه و امام رضا (ع) گفت: امروز کشور ما زیر سایه خورشید ولایت است و حضور خادمین رضوی همراه با پرچم سبز و متبرک مایه خیر و برکت امام رضا (ع) برای شهرستان بهاباد خواهد بود.

حجت الاسم بابائی اظهارداشت : زیارت، عهد بین امت و امام است و با توجه به این‌که امام همواره زنده و حاضر است، بنابراین زیارت کردن، دور و نزدیک ندارد، بر این اساس پیام کاروان‌های زیر سایه خورشید این است که همه در پناه حضرت هستیم و باید به عهد خود با امام وفادار باشیم.

این کارشناس بیان داشت :  شما خادمان بارگاه منور رضوی نزدیک به ۱۵ سال است که در ایام دهه کرامت رضوی در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید، شادی و نشاط و معنویت این ایام مبارک را به شهرهای مختلف می‌برید و دل‌های مردم را از سراسر کشور به بارگاه منور رضوی گره می‌زنید.

وی با بیان اینکه این جشن بهترین فرصت برای گسترش مکتب اهل بیت است، افزود: جشن یادشده ارتباط مردم را با بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) بر قرار می‌کند و یک رویداد بزرگ فرهنگی است.

وی اضافه کرد: جشن‌های بین المللی زیر سایه خورشید می‌توانند در بعد فرهنگی بسیاری از توطئه های دشمنان را علیه انقلاب و نظام اسلامی خنثی کند.

بابائی با بیان اینکه پیام کاروان در شهرها و روستاها بیعت مجدد با امام رضا (ع) است، تاکید کرد: باید فرهنگ رضوی را در جامعه به صورت تبلیغی، عملی ترویج و توسعه دهیم.

به اهتزاز در آوردن پرچم آستان امام رضا (ع) توسط خادمان، اجرای سرود زیبای زیر سایه خورشید و  قرائت صلوات و زیارت خاصه این امام همام از دیگر بخش‌های این مراسم بود

انتهای پیام/