زمان : 20 Farvardin 1401 - 15:18
شناسه : 172727
بازدید : 6333
از تعهد معاون سیاسی استاندار یزد بر پیگیری توقف تا پیشنهاد تغییر کاربری شیشه مظروف در دیدار جمعی از معتمدین شهرستان اشکذر و اعضای هیئت‌مدیره موسسه حامیان حیات پاک معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد مطرح شد؛ از تعهد معاون سیاسی استاندار یزد بر پیگیری توقف تا پیشنهاد تغییر کاربری شیشه مظروف جمعی از معتمدین شهرستان اشکذر و اعضای هیئت‌مدیره موسسه حامیان حیات پاک با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش یزدفردا: در این دیدار علی‌اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، گفت: در دولت سیزدهم اولویت اصلی مردم هستند و دغدغه شما فعالان محیط‌زیست دغدغه استاندار یزد نیز هست.

وی با اشاره به خواسته موسسه حامیان حیات پاک مبنی بر تعلیلی عملیات اجرایی کارخانه شیشه در بخش خضرآباد اظهار کرد: شخصا و تعهدا این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی در ادامه با بیان این‌که در بحث محیط‌زیست به‌صورت جدی پیگیر هستیم، افزود: در مورد این مسئله صنایع فعال را نمی‌شود تعطیل کرد ولی می‌توان آن‌ها را ملزم به استفاده از آخرین فنّاوری روز کرد.

علی‌اکبر کاظمی عضو سابق شورای اسلامی و از معتمدین شهر اشکذر نیز در این دیدار با اشاره به این‌که شهرک فولاد ۲۰ سال پیش با مجوز فعالیت صنایع پایین‌دستی فولاد شروع به کارکرده است، بیان کرد: متأسفانه مسئولان در طول دوره‌های متمادی از این مجوز تخطی کرده‌اند و با بهانه‌های واهی برای صور مجوزهای جدید وقت خریدند.

وی با بیان این‌که قطعاً شهرستان اشکذر از میبد و اردکان آلوده‌تر است، گفت: از ۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ بیش از ۳۸ مجوز جدید کارخانه کاشی در شهرستان اشکذر داده‌شده است.

وی از حمایت پشت پرده برخی از مسئولان اقتصادی استان از احداث کارخانه شیشه مظروف باوجود مخالفت شدید مردم معتمدین و ائمه جمعه، ابراز گلایه کرد و گفت: پیشنهاد ما این است این کارخانه تغییر کاربری دهد.

علیرضا پیشداد عضو شورای اسلامی شهر اشکذر نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ارشد سابق استان، رئیس سازمان بازرسی، مدیرکل محیط‌زیست استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، گفت: بی‌نتیجه بودن این جلسات موجب بی‌اعتمادی مردم و معتمدین به مسئولان شده است.

وی با بیان این‌که محیط‌زیست سالم و هوای پاک خواسته زیادی از سوی مردم نیست، افزود: در جاده طبس ۱۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی و کنار آن سایت پسماند استان ایجادشده که صنایع جدید می‌توانند در این مکان مستقر گردند.

در ادامه این نشست دکتر باقری عضو شورای شهرستان اشکذر و نماینده مردم خضرآباد در شورای اسلامی شهر گفت: متأسفانه شاهد هستیم که تنها چیزی که به آن توجه نمی‌شود مردم هستند و شیشه مظروف اگر بیاید مردم باید بروند.

پور شمس عضو شورای اسلامی رستاق نیز به افزایش بی‌رویه صنایع در شهرستان اشکذر اشاره و بیان کرد: آیا مردم حق حیات دارند؟ صنایع آلاینده و پرآب خواه کشاورزی ما را نابود کردند و در جواب مردم می‌گویند برای شما فضای سبز ایجاد می‌کنیم.

 سعید دهقانی عضو هیئت‌مدیره موسسه حامیان حیات پاک همچنین در این نشست اظهار کرد: جدای از بحث از آلودگی این صنایع؛ سؤال اینجاست که آب و نیروی انسانی موردنیاز این صنایع از کجا تأمین می‌شود؟ آیا مهاجرت بی‌رویه موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان اشکذر شده است.