زمان : 17 Farvardin 1401 - 07:48
شناسه : 172602
بازدید : 4883
جامعه مذهبی و متدین پیشتاز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سرپرست فرمانداری تفت: جامعه مذهبی و متدین پیشتاز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سرپرست فرمانداری تفت در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت گفت: جامعه مذهبی و متدین همواره در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگام بودند ولی با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان اداره تبلیغات اسلامی مسائل و پروتکل های بهداشتی را به اطلاع متولیان مساجد برساند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان به برنامه‌ریزی مناسب در کارگروه بهداشت ستاد خدمات سفر اشاره و بیان داشت: حجم انبوهی از گردشگر و مسافر در ایام تعطیلات نوروزی وارد شهرستان تفت شدند و با برنامه‌ریزی مناسب نظارت خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفت و خدمات مناسبی در این حوزه به مردم ارائه شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت با اشاره به نام‌گذاری روز 13 فروردین‌ماه به نام روز جهانی آگاهی از اوتیسم گفت: باید در زمینه شناسایی بیماران مبتلابه اوتیسم جلسات جداگانه‌ای برگزار شود تا اطلاعات پیرامون شناسایی مبتلایان به این بیماری بررسی و راه‌های شناسایی بیماران اوتیسمی تحلیل شود و از فرصت ثبت دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده برای شناسایی این دسته از بیماران استفاده شود.

 دهشیری بیماریابی اوتیسم را مشکل کشوری دانست و افزود: برخی خانواده‌ها به دلیل عدم آگاهی یا ترس از درمان این بیماری یا هر دلیل دیگری تمایلی به اعلام بیماری اوتیسم ندارند و این سبب آسیب به خود بیمار می‌شود که نیاز است روند بیماریابی تغییر کند.

سرپرست فرمانداری تفت بر تشدید نظارت‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و ادامه داد: جامعه مذهبی و متدین همواره در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگام بودند ولی با توجه به‌قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان اداره تبلیغات اسلامی مسائل و پروتکل‌های بهداشتی را به اطلاع متولیان مساجد برساند.

وی اضافه کرد: برای شب‌های قدر و عید سعید فطر به شکل ویژه‌ای باید بر روی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دقت شود و برگزاری هر مراسمی باید با مجوز نیروی انتظامی و تأیید شبکه بهداشت و درمان شهرستان صورت گیرد و مسئولان در راستای تأمین سلامت مردم به‌عنوان خط قرمز خود گام بردارند.

لازم به ذکر است اولین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت در سال 1401 با دستور کارگزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای برنامه بسیج سلامت نوروزی، نام‌گذاری 13 فروردین‌ماه به نام روز جهانی آگاهی از اوتیسم و برنامه‌ریزی برای نظارت بهداشتی در عرضه مواد غذایی، بهداشتی و اماکن در ماه مبارک رمضان برگزار شد.