زمان : 16 Farvardin 1401 - 17:05
شناسه : 172598
بازدید : 27956
واکنش استاد شایق به ترویج  واکسن با چند سوال؟! واکنش استاد شایق به ترویج واکسن با چند سوال؟!

یزدفردا "معرفی نویسنده "دکتر محمد رضا شایق آزاده سرافراز یزدی عضو هیت علمی دانشگاه یزد ودانشگاه آزاد اسلامی  که نشان درجه دو ایثار جمهوری اسلامی ایران را داراست و حافظ نهج البلاغه و قرآن بوده و علاوه بر تحصیلات دانشگاهی تحصیلات حوزوی نیز داشته وبیش از سی سال در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه یزد به تدریس مشغول بوده است و بیش 30سال به تفسیر قرآن کریم در محافل و مجالس و صدا و سیمای جمهوری اسلامی می پردازند.

 

وزیر بهداشت اخیرا گفته است که 90% مرگ و میرهای کرونا مربوط به افراد واکسن نزده است در حالی که 63میلیون نفر دوز اول (حدود 90% افراد بالای 12 سال) و 56 میلیون نفر دوز دوم (حدود 80% افراد بالای 12 سال) را تزریق کرده اند.

طبق نظر آقای وزیر220 نفر از 240 نفر تلفات روزانه اوج پیک ششم واکسن نزده بوده اند .این یعنی اگر 85 در صد جمعیت کشور، واکسن زده نبود تلفات روزانه به 2900 نفر میرسیدد!! بعبارت دیگر220 نفر از تلفات روزانه برای6میلیون نفر واکسن نزده است. حال اگر 72 میلیون جمعیت دارای شرایط واکسن ، واکسن نزده بودند روزی 2900 نفر کشته میدادیم . این حرف برای کدام عاقلی قابل قبول است؟!

از ایشان می پرسیم که آیا شما و طرفداران واکسن همه جا را پر نکردید که اگر واکسیناسیون انجام شود موج ششمی نخواهد آمد؟! پس کجاا رفت ادعای تاثیر 90 ونود وپنج در صد واکسنهایی که به مردم زدید؟ لابد اگر این واکسنها با ادعای تاثیر 90 درصد را بمردم تزریق نکرده بودید الآن تلفات کرونا سر به فلک می کشید؟!

 چرا حالا که شعارهایتان اشتباه از آب در آمده باز هم بر طبل واکسن می زنید؟

دکتر مردانی متخصص عفونی وعضو ستاد ملی کرونا به تقلید از فائوچی (متهم اصلی  نشر ویروس کرونا در جهان که مردانی اورا خدای تخصص عفونی دنیا مینامد!) در مصاحبه با صدا وسیما با تاکید مکرر میگوید واکسن را حتما بزنید هرنوعی که میخواهد باشد واز جمله واکسنهایی که اسم میبرد آستروزنکا هست همان واکسنی که بعد از مدتی در صدا وسیما گفتند باعث لختگی خون و ایست قلبی شده وخطرناک است!!

وقتی اردکان ، اولین شهر قرمزکشوراعلان شد در حالی که درصد بالایی از اهالی آن واکسینه شده بودند رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در دفاع از حیثیت واکسن اعلان کرد که از علل قرمز شدن اردکان کاهش واکسیناسیون است.در حالی که یک ماه قبل ازآن فرماندار اردکان اعلان کرده بود که 90درصد مردم اردکان دوز اول و80 درصد دوز دوم واکسن را تزریق کرده اند. وحدود یکماه قبل از قرمز شدن اردکان آقای دکتر میرزایی از مسولان دانشگاه پزشکی یزد در مصاحبه با خبر گزاری صدا وسیما گفته بود اردکان در صدر واکسیناسیون استان است!!

چرا عده ای بخود جرات میدهندحقایق را دگرگون کرده بمردم تحویل دهند آن هم در جایی که هستی مردم در میان است؟   

براستی چرا وزیر محترم و رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی به هیچ وجه حاضر نیستند یک هیئت متشکل از خبرگان دو طرف (موافقان و مخالفان واکسن) تشکیل داده میزان ابتلاء افراد واکسن زده و نزده به کرونا و عوارض واکسن ها را بررسی و به اطلاع عموم برسانند؟

اگرادعاهای شما در مورد تاثیر واکسن واقعیت دارد باید خود شما پیشنهاد تشکیل گروه تحقیق را بدهید و برای اثبات حقانیت شعارهای خود در حمایت از واکسیناسیون مخالفان را به صحنه آورید تا ببینند و در برابر مردم به خدمت بزرگ و صدق شعارهایتان اعتراف کنند نه اینکه باب نظارت ودسترسی وتحقیق را بر مخالفان کار خود ببندید. چرا اجازه نمی دهید که در یک روز معلوم شود چند درصد از بستریهای بیمارستانها و آی سی یو ها واکسن زده و چند درصد واکسن نزده اند؟ بنده که از یک آی سی یو خبر دارم به جز یک نفر همه بیهوش بودند و فقط همان یک نفرهم واکسن نزده بود!

اینجانب از زبان بعضی پزشکان خودتان (نه طب سنتی)عوارض کوچک و بزرگ واکسن را شنیده ام مثل بهم ریختگی طولانی نظام خوابیدن، درد قلب، فراموشی، بی حسی و گاه فلج شدن عضلات، لخته شدن خون(سکته) اختلال هورمونهای جنسی، اختلال قاعدگی زنان، سرگیجه های ناگهانی که در بسیاری موارد منجر به تصادف شده ، دو بینی، تاری چشم، تنگی نفس و عوارض بلند مدتی که معلوم نیست چیست و کی دامنگیر مردم خواهد شد. با این وجود باز هم بر طبل واکسیناسیون می کوبید در حالی که مردم هنری از این واکسیناسیون ندیدند جز بحث عوارضی که حاضر نیستید بررسی شود. اگر بتوانیم یک اثر مثبت برای این واکسیناسیون  پیدا کنیم همان اثر تلقینی آن است که البته این کار با زدن آب مقطر به مردم هم امکان داشت و دیگر هزینه های سنگین بر کشور تحمیل نمی شد و عوارض خطرناک کوتاه مدت و بلند مدت هم نداشت.

اینجانب از یکی از متخصصان توانمند عفونی درمورد تاثیر واکسیناسیون سوال کردم و ایشان ضمن این که شرط کرد نامش فاش نشود گفت این واکسنها تاثیری در ایمن سازی بدن و جلوگیری از مرگ و میر ندارند.

از همه این دلایل که بگذریم فرض می کنیم که واکسیناسیون تاثیری دارد در این صورت باز هم بی فایده است! زیرا بعد از آمدن سویه ای بین سه تا چهارماه طول می کشد که واکسن مناسب آن سویه ساخته شود و دو ماه هم طول می کشد تا به عموم مردم تزریق شود و وقتی تزریق تمام شد سویه بعدی از راه می رسد و واکسن تزریق شده نسبت به سویه جدید اثری ندارد و دوباره روز از نو روزی از نو!

حال تا کی و کجا این سویه ها تکرار و واکسیناسیون ادامه یابد و مردم را ناچار کنیم این واکسن ها را دریافت کنند؟! خدا می داند. اگر طبق گفته ی آن متخصص خارجی ده سال دیگر این ماجرا ادامه یابد وهرسال دو سویه وبرای هر سویه به چند دوز واکسن نیاز باشد در این مدت مردم باید چند دوز واکسن دریافت کنند؟ و قطعا هیچ کدام از این سینه چاکان واکسیناسیون عوارض آن را به عهده نخواهند گرفت و در صورت بروز عوارض بلند مدت هیچ دستگاهی پیگیربانیان این ضایعه نخواهد شد. همان طور که در موضوع کنترل جمعیت خیلی از مصلحان فریاد زدند اما به بی سوادی و تحجر و عدم تخصص متهم شدند و بعد از پایان کار قتل عام خاموش نسل ملت ایران و سقوط کشور ما از رتبه جوانترین کشور دنیا به جرگه ی کشور های در حال پیر شدن، بانیان این کارنه محاکمه شدند ونه عذر خواهی کردند. بلکه از کار خود دفاع هم نمودند .

شبیه همین واقعه در قصه واکسیناسیون در حال وقوع است صدای مخالفین را خفه و درهای تحقیق و دسترسی به اسناد را بر روی آنها بسته و حتی حاضر نیستند آنها را در یک آی سی یو بیمارستانی راه دهند و در غوغای تبلیغاتی که متأسفانه صدا و سیما مثل جاده یک طرفه به طور کامل در اختیار اینهاست مخالفین واکسن را متحجر و بی سواد می خوانند (در حالی که عده ای از مخالفان ، متخصص و هم رشته خودشان هستند). و قطعا فردای ظهوربی اثربودن واکسن و معلوم شدن عوارض آن ، همین آقایان حتی حاضر به عذرخواهی از ملت هم نخواهند شد و کسی هم بانیان این کار را محاکمه و مجازات نخواهد کرد.

حداقل به کودکان بی دفاع این مردم رحم کنید و از خیر آنها بگذرید. کرونا نشان داده که چندان با کودکان کاری ندارد و کودک کش و کودک آزار نیست بیایید شما هم دست از سر بچه های مظلوم این ملت بردارید.

بزرگترین حجت این مدعیان این است که مقام معظم رهبری دام ظله هر سه واکسن را گرفته اند. اینان می گویند این ، دلیل صحت نظر و ادعای ماست.

من سؤالی از این آقایان دارم.

اگر واقعا قبول واکسن توسط رهبرمعظم به معنای تأیید مطلق کار شما در جریان واکسینا سیون و دلیل ایمن سازی بدن مردم است پس چرا فقیه عادل و خبیری مثل ایشان حکم به وجوب این کار ندادند؟ در حالی که اگر واکسیناسیون موجب حفظ جان مردم باشد بر حاکم عادل واجب است به لزوم آن حکم دهد. اما چرا ایشان هرگز چنین حکمی صادر نکردند؟چرا ایشان فرمودند ماسک بزنید پروتکلها را رعایت کنید اماهرگزنفرمودند واکسن هم بزنید؟

حقیقت این است که گر ایشان با واکسیناسیون مخالفت می کردند یا حتی بدون مخالفت زبانی ، خودشان از قبول آن خوداری می کردند بی شک مخالفان ایشان غوغا می کرند که با مخالفت یا امتناع  رهبری از گرفتن واکسن، ملت هم به پیروی از ایشان از قبول واکسن خودداری کردند و به همین دلیل آمار مرگ و میرها بالا رفته ، در این صورت خون مردم را به گردن رهبری و پیروان ایشان می انداختند . شبیه چیزی که در جریان برجام اتفاق افتاد. ایشان به دولتمردان گفتند که من خوشبین نیستم و تذکر دادند که غربیها عهد شکنند. اما مخالفت و ممانعت نکردند زیرا اگر چنین می شد مدعیان برجام هر چه مشکل اقتصادی بعد از آن بود را به رهبری نسبت می دادند.

در این شرایط تبلیغ وسیع برای واکسن و ادعای تأثیر 90تا 95% آن و باور قشر وسیعی از مردم نسبت به این ادعا ،  رهبری چه کاری جز قبول واکسن می توانستند انجام دهند؟ یادم از تاریخ می آید که در مواقع متعددی تفکر غالب مردم شرایط تلخی را بر امیرالمومنین (ع) و امام حسن (ع) تحمیل کرد و آنان جز تن دادن به مقتضای جو غالب چاره دیگری نداشتند.

قبول  دو میلیون دوز واکسن آسترازنکا به عنوان هدیه دولت آلمان به ملت ایران کار عجیب دیگری از این جماعت غرب زده است . گویا هدیه خون های آلوده  به ایدز توسط فرانسه به ایران و آلوده کردن کشور به این مرض مهلک که نتیجه اعتماد همین تفکر غرب زده بود، یادمان رفته و فراموش کرده ایم که عامل قتل عام مردم بی‌دفاع حلبچه و بسیاری از جوان های خودمان که بعد از سه دهه از پایان دفاع مقدس هنوز در مسلخ مرگ تدریجی دست و پا می‌زنند نتیجه بمب‌های شیمیایی هم این کشور یعنی آلمان است

جالب اینکه همین آقایان در برابر داروی عرضه شده موثرو صد درصد بی ضرری که در مورد تاثیر بی نظیرش به یقین رسیده اند درمدت یکسال مخالفت کردند وبعد از پیگیری فراوان وموفقیت آن در تست بالینی توسط خودشان هیچ حمایتی حتی درحد  شناساندن آن به مسولان بالای کشور نکردند.

داستان این است که یکی از مبتکران شهر یزد که تاکنون چند داروی بی عارضه خوب ساخته و  داروی سرطانش زیر نظر یکی از فوق تخصص های خون و انکولوژی یزد تاکنون آزمون خوبی در درمان سرطان داده ، داروی بسیار موثری برای درمان کرونا نیزساخته است که مشخصات زیر را دارد.

1-    گواهی عدم عوارض از دانشگاه پزشکی یزد دارد.

2-    در تست بالینی توسط متخصصان عفونی دانشگاه علوم پزشکی یزد موفق به دریافت گواهی تست بالینی شده است.

3-    از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت مجوز دارد.

4-    این دارو تاکنون به بیش از ده هزار نفر از مبتلایان کرونا داده شده و تأثیر چشمگیر و سریع آن باعث شده که مردم اسم آن را داروی معجزه بگذارند. آقای دکتر....که از دانش آموختگان طب جدید است پنج هزار نفر از مراجعان خود را با این دارو درمان و چک شده اند . از این تعداد، حداکثر 3 نفر فوت شده اند.

در حالی که میزان فوت مبتلایانی که با داروهای شیمیایی درمان کرده اند 2% است یعنی از هر هزار نفر 20نفر و از پنج هزار نفر 100نفر. یعنی این دارو میزان فوت را پنجاه برابر کم کرده است.

علیرغم اطلاع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد از این ماجرا و صدور مجوز موفقیت تست بالینی آن و عدم عوارض توسط خودشان هیچ اقدام مناسب شرایط بحران برای  تولید یا حتی معرفی این دارو نکردند حتی در حد یک نامه به وزیر بهداشت! حرف آنها به سازنده دارو این است که شما خودتان با شرکت های داروسازی قرار داد تولید بسته و هر وقت تولید شد و در بازار آمد ما تجویز می کنیم و نیز می گویند بیش از این وظیفه ای در قبال این دارو نداریم! در حالی که شرایط بحران است نه عادی و مردم دارند گروه گروه می میرند وسلامت وجان خود را ازدست میدهند.

وبقول خواجه شیراز:

گر مسلمانی از این است که حافظ دارد           -----         وای اگر از پس امروز بود فردایی

 توضیح یزدفردا :این مطلب در اوج همه گیری امیکرون نگاشته شده بود که به علت نزدیکی عید نوروز براساس تشخیص سردبیر یزدفردا انتشارش با تاخیر صورت گرفته است .