زمان : 16 Farvardin 1401 - 15:44
شناسه : 172596
بازدید : 4733
شرکت های دانش بنیان برای ثبت شرکت و برند خود باید از هفت خوان ادارات عبور کنند. شرکت های دانش بنیان برای ثبت شرکت و برند خود باید از هفت خوان ادارات عبور کنند.

یزدفردا "رئیس پارک علم وفناوری یزد:شرکت های دانش بنیان برای ثبت شرکت و برند خود باید از هفت خوان ادارات عبور کنند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد می گوید: شرکت های دانش بنیان برای ثبت برند و حتی ثبت شرکت خود به عنوان یک شرکت فناور و دانش بنیان باید هفت خوانی سخت و خسته کننده را در ادارات دولتی طی کنند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، سید حبیب الله میرغفوری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان یزد که با حضور رئیس دادگستری ودیگر اعضا برگزار شد با اشاره به دستور استاندار یزد مبنی بر معرفی مشاور دانش بنیان توسط تمامی سازمانهای دولتی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از سازمانهای دولتی به علت عدم آشنایی با قوانین و مقررات،مانع هایی برای ثبت برند و شرکت های دانش بنیان قائل هستند که امیدواریم با تصمیم استاندار، هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود.
وی یکی از برنامه های پارک علم و فناوری را راه اندازی مراکز رشد تخصصی دانش بنیان ذکر کرد و ابراز داشت: بدنبال ثبت جهانی یزد و شناسایی این استان به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران خارجی، یکی از مراکز رشد تخصصی که در حال پیگیری راه اندازی آن می باشیم مرکز رشد حوزه گردشگری می باشد که اقدامات و کارهای اولیه ان در حال انجام است.
میرغفوری راه انداری پردیس بین المللی علم وفناوری را یکی دیگر از برنامه های پارک ذکر و خاطرنشان کرد: مکاتبات و اعلام امادگی راه اندازی این پردیس بین المللی انجام شده و امیداوریم یزد به عنوان اولین استان در سطح کشور موفق شود هر چه سریعتر این پردیس بین المللی را راه اندازی کند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به ایجاد مراکز ارزیابی در پارک اظهار داشت: با ارزیابی که از شرکت های دانش بنیان استان خواهیم داشت شرکت های غیر فعال، نیمه فعال و فعال شناسایی و حمایت ها به سمت شرکت های فعال و نیمه فعال خواهد رفت و شرکت های غیر فعال از لیست خارج خواهند شد تابتوانیم شرکت های جدید با توان نوین را مورد حمایت قرار بدهیم.
وی ادامه داد: متاسفانه یکی از ضعف های فعلی شرکت های دانش بنیان ارتباط ضعیف این شرکت ها با صنعت استان می باشد که در این رابطه نیز آموزش ها و جلسات هماهنگی با دستگاههای مسئول برگزار و امیدواریم ارتباط صنعت و شرکت های دانش بنیان در سطح استان تقویت ومنجر به رشد وبالندگی شرکت های دانش بنیان و صنعت استان شود.
میرغفوری رئیس پارک علم وفناوری یزد در پایان به عدم فعالیت مراکز رشد در شهرستانهای استان اشاره کرد و گفت: به جز شهرستان ابرکوه و میبد، مابقی شهرستانهای استان فاقد مرکز رشد می باشند که همین موضوع عامل ایجاد مشکلاتی شده و امیدواریم بتوانیم با فعالیت مراکز رشد شهرستانها شرکت های شهرستانی را تقویت و حمایت بیشتری از آنها داشته باشیم.