زمان : 09 Khordad 1388 - 15:30
شناسه : 17221
بازدید : 13904
بيمارستان 96 تخت خوابي ضيايي اردکان با حضور وزير بهداشت افتتاح شد و حواشی مراسم   بيمارستان 96 تخت خوابي ضيايي اردکان با حضور وزير بهداشت افتتاح شد و حواشی مراسم

یزدفردا : بيمارستان 96 تخت خوابي" ضيايي " اردکان يزد روز شنبه با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ، استاندار يزد ، امام جمعه ، نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و مسوولان محلي به بهره برداري رسيد.

به گزارش یزدفردا " رييس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان گزارشي از موقعيت و مسائل مختلف اين شهر ارائه نمود.
" پورهاشمي " افزود: بيمارستان قبلي سال 1329 توسط "محمد علي ضيايي " بنا شده و در سال 1371 پروژه فعلي توسط اين خير که يک سوم اموال خود را وقف نمود آغاز شد و قسمتي از آن نيز در احداث ساختمان مسکوني پزشکان هزينه گرديد.
وي اضافه کرد: اين مرکز داراي بخش هاي مجهز داخلي ، اورژانس ، زنان و زايمان ، جراحي ، عمومي ، عفوني و غيره مي باشد.
"ديداري" امام جمعه اردکان نيز در اين آيين ، از تلاش شبانه روزي مسولان به خصوص کارگران شريف شهرستان قدرداني کرد.
نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: تاريخ اين بيمارستان نشاندهنده تلاش مسوولان به خصوص خانواده مرحوم ضيايي است.
" محمدرضا تابش " افزود: بهره برداري از اين مرکز زمينه مطلوب بهداشت و درمان در شهرستان را فراهم مي سازد.
وي اضافه کرد: درمان بيماري هاي صعب العلاج به طور رايگان باعث کاهش رنج بيماري و تامين هزينه هاي سرسام آور خواهد بود.
رييس دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد هم با احساس تاسف نسبت به وضعيت بيمارستان ضيايي سابق ، خوشنودي خود را از افتتاح اين بيمارستان اظهار داشت.
" ميرمحمدي " گفت: افزايش صد در صدي اورژانس در استان ، مجوز آي سي يو ، سي سي
يو ، دياليز ، داروسازي ، تامين هزينه درمان بيماري هاي صعب علاج و تامين بدهي هاي گذشته از دستاورد هاي دانشگاه است.
" فلاح زاده " استاندار يزد نيز از تمامي کسانيکه دست در دست هم داده و در راه اندازي اين پروژه تلاش کردند تشکر نمود

سید حسین پایدار اردکانی ا حواشی این مراسم را اینگونه  بیان نموده است :جاي مدير كل ميراث فرهنگي استان در مراسم افتتاح امروز " بيمارستان 96 تختخوابي ضيائي شهرستان اردكان " خالي بود! اگر امروز اردكانيها، هر كدام بر سر در منازلشان ، كپه كپه اسپند دود كنند هم كم است.

بالاخره انتظارها به سر رسيد و مردم اردكان هم از نعمت برخورداري از يك بيمارستان مجهز و نو نوار و تر و تميز بهره مند شدند .

چند دقيقه اي بيشتر نيست كه از بيمارستان ضيائي اردكان و مراسم افتتاح اون بر مي گردم . مراسمي كه با حضور جمع زيادي از مردم و مسئولين برگزار شد . وزير بهداشت و درمان به همراه استاندار يزد و مدير كل بهداشت و درمان استان، نماينده مردم اردكان در مجلس، امام جمعه ، فرماندار و شهردار اردكان و اعضاء شوراي شهر، شاخص ترين مسئولين حاضر در اين مراسم بودند .

شكر خدا كه بالاخره اين آرزوي ديرين مردم محقق شد و كاري كه تقريبا از اواخر دولت هاشمي رفسنجاني آغاز شده بود و در دولت اصلاحات رو به پيشرفت بود، در اين دولت به پايان رسيد .

حاشيه هاي مراسم :

در بدو ورود به بيمارستان، يك عدد گاو چاق و چله آماده براي ذبح در برابر قدوم وزير بهداشت بود!

امام جمعه اردكان، با اندكي تاخير به استقبال وزير آمد.

مهندس تابش، در ابتداي ورودي بيمارستان، منتظر ورود كاروان همراه وزير بهداشت جهت استقبال از وي بود .

عليرغم زحمات فراواني كه براي برپايي اين مراسم كشيده شده بود، نوعي دستپاچگي و تعجيل در آماده سازي محيط مشاهده مي شد .

كمبود جا ( به تعداد مدعوين) و گرمي بيش از حد سالن برگزاري مراسم، بعلاوه نقص در سيستم صوتي سالن، مشكلاتي را براي حضار به وجود آورده بود .

وجود خيرين ارجمند و بزرگواري كه در طول اين سالها منشاء خير براي تكميل بيمارستان بودند، طراوتي معنوي به اين مراسم بخشيده بود.

محل مشخص و جاي به خصوصي براي استقرار خبرنگاران محلي وجود نداشت كه باعث تاسف بود . حتي در يك مرحله چند تن از خبرنگاران براي نشستن برخي از مسئولين محلي از جاي خود به محل ديگري راهنمايي شدند!

امام جمعه اردكان به مانند هميشه، مختصر صحبت كرد كه به نظر من در چنين مراسماتي كار بسيار پسنديده ايست .

به دليل كمبود وقت، فرصتي براي صحبت مهندس روستايي، فرماندار اردكان باقي نماند .

مجري برنامه ( دوست بزرگوارم جاويد عيداني عزيز كه الحق و والانصاف ، برنامه را خوب اجرا كرد) ، هنگام قرائت نام وزير بهداشت براي حضور در پشت تريبون، او را " مهندس لنكراني" خظاب نمود كه بلافاصله اين اشتباه فاحش!! را جبران كرد .

هنگام سخنراني مسئولين، هر كجا نامي از حضرت آيت الله خاتمي(ره) برده مي شد، حاضرين با صلواتي بلند، ياد آن پير روشن ضمير ديارمان را گرامي مي داشتند .

وزير بهداشت و درمان، در اقدامي تبليغاتي، مدعي شد : زمانيكه قبل از اين سفر به حضور رييس جمهور رسيده، وقتي ايشان از سفر وي به اردكان مطلع شده ، از او خواسته اند تا " سلام گرم دكتر احمدي نژاد" را به مردم اردكان برساند!



اما به هر روي ، افتتاح اين بيمارستان براي مردم اردكان مبارك باد دارد . از خدا مي خواهم كه همواره در هاي نعمت و رحمتش را به روي اين مردم عزيز گشاده تر از قبل نمايد و خدا كند كه اين بيمارستان، خلوت ترين بيمارستان كشور باشد .

در پايان اين نوشتار ، به حكم ادب و انصاف بايد از تلاشهاي دو تن از مسئولين اردكان ( به خاطر آنكه از نزديك شاهد زحمات آنها بوده ام) در پيو.ند با بهره برداري از اين بيمارستان، تقدير و تشكر ويژه نمايم.

اول از همه، جناب آقاي مهندس تابش، نماينده پر تلاش شهرستان اردكان در مجلس شوراي اسلامي كه به حق، سهم بسزا و قابل تقديري در پيگيري و رفع مشكلات اين بيمارستان ايفا نمودند و دوم، دكتر پورهاشمي كه بارها و بارها شاهد تلاشها و مجاهدتهاي خارج از وظيفه او در راه هر چه زودتر به بهره برداري رسيدن اين مركز بهداشتي درماني شهرستان بوده ام.

آنچه براي انسان مي ماند، ياد و نام خير است و باقيات الصالحاتي كه در پرتو آن، حيات ابدي انسان رنگي جاودانه و سرشار از بالندگي به خود مي گيرد .

یزدفردا