زمان : 15 Esfand 1400 - 18:27
شناسه : 172085
بازدید : 4639
156 نهال به یاد شهدای شهرستان بهاباد کاشته شد به مناسبت روز درختکاری 156 نهال به یاد شهدای شهرستان بهاباد کاشته شد همزمان در نخستین روزازگرامی داشت هفته منابع طبیعی وروزدرختکاری با حضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان 156 نهال مثمر ثمر به یاد 156 شهید شهرستان بهاباد درمنطقه کوهستان پارک این شهرستا ن غرس شد.

رئیس اداره منابع طبیعی بهاباد روز یک شنبه  دراین جشن درسخنانی باتبریک اعیاد شعبانیه میلاد حضرت اباعبدالله الحسین ع وروز پاسداروجانباز بابیان اینکه منابع طبيعي به عنوان يك موهبت و سرمايه علمي هر كشور محسوب و اساسي ترين نقش را در توسعه پايدار جوامع ايفا مي كند اظهارداشت: کاشت درخت بسترسازی برای توسعه فضای سبز است.

مجیدطالبی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ كاشت نهال و تشویق شهروندان به درختكاری است وباتاکیدبراینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، گفت: باید نحوه استفاده درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش داد و در ادامه فرهنگ یادگیری و یاد دادن بهره گیری صحیح از این منابع را نهادینه كرد.

وی بیان داشت : فرارسیدن روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی سال ۱۴۰۰ ، با شعار " ایران سرسبز ، ایران قوی همه باهم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی " نیز فرصتی است تا ضمن دوستی با طبیعت، این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به فرزندان خود توسعه و آموزش داده و به‌رسم میراث داری وامانت داری، در کاشتن نهال و گسترش آن در استان سمنان بکوشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی بهاباد با بیان اینکه منابع طبیعی تجدید شونده (جنگلها و مراتع) ثروت ملی کشور محسوب شده و تنها به نسل فعلی تعلق ندارد، بلکه میراثی است با ارزش که باید برای آیندگان نیز باقی بماند، افزود: بی تردید منابع طبیعی، نقش زیربنایی برای اقتصاد کشور داشته و زمینه ساز حرکت در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.

دراین مراسم همچنین از خبرنگاران شهرستان به خاطر اطلاع رسانی و پخش خبرهای منابع طبیعی بهاباد دررسانه ها از آنان تجلیل شد .

درپایان شرت کنندگان دراین مراسم با غرس 156 نهال یاد 156 شهید شهرستان بهاباد را گرامی داشتند.