زمان : 06 Dey 1400 - 13:44
شناسه : 170373
بازدید : 5575
بهره مندی 447 دانش آموز و دانشجوی اشکذری از خدمات فرهنگی کمیته امداد رئیس کمیته امداد اشکذر مطرح کرد: بهره مندی 447 دانش آموز و دانشجوی اشکذری از خدمات فرهنگی کمیته امداد رئیس کمیته امداد شهرستان اشکذر گفت: هم‌اکنون 402 دانش آموز و 45 دانشجو ازخدمات فرهنگی کمیته امداد اشکذر استفاده می‌کنند.

به گزارش یزدفردا: محمد علی کریمی زارچی بابیان اینکه این نهاد نسبت به ارائه خدمات فرهنگی در کنار سایر خدمات به مددجویان تحت حمایت اقدام می کند، گفت: هم‌اکنون 402 دانش آموز و 45 دانشجو ازخدمات فرهنگی کمیته امداد اشکذر استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی 9 ماهه امسال 125 میلیون تومان برای کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان هزینه شد، افزود: 118 میلیون تومان از این مبلغ برای کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان از محل اعتبارات دولتی و کمک های مردمی و همچنین هفت میلیون تومان برای تامین شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان اشکذر ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود در برگزاری کلاس‌های آموزشی، این نهاد در 9 ماهه سال 1400 نسبت به ارائه آموزش‌های موردنیاز مددجویان از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی برای 475 نفر از مددجویان شامل مادران، دختران در شرف ازدواج، نوعروسان، دانش‌آموزان و دانشجویان دختر و پسر اقدام کرده است و 150 مددجو نیز در 15 دوره آموزش حضوری شرکت کردند.

وی تصریح کرد: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی بسته های تحصیلی و نوشت افزار به ارزش 23 میلیون تومان برای توزیع در بین دانش آموزان نیازمند به مدیران مدارس که دانش آموز تحت حمایت بیشتری داشتند تحویل داه شد و این امر باعث حس همکاری بیشتر بین کمیته امداد و رابطین مدارس در سطح شهرستان شد و 100  بسته لوازم التحریرنیز توسط خیر اشکذریبه دانش آموزان اهداء شد.

کریمی زارچی افزود: طی این مدت 210 مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی در زمینه های مختلف بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چهار دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت این شهرستان حافظ کل قرآن کریم و دو نفر حافظ 10 جزء قرآن هستند و 20 نفر از مددجویان نیز عضو کلاس حفظ قرآن کریم هستند.

طی این مدت 14 میلیون تومان نیز در زمینه های فرهنگی و آموزش مددجویان در کانون های فرهنگی و تربیتی هزینه شده است.