زمان : 26 Azar 1400 - 23:56
شناسه : 170154
بازدید : 3500
سفر‌های استانی دولت پرفایده است؛ استان یزد مشکل آب دارد امام جمعه موقت یزد: سفر‌های استانی دولت پرفایده است؛ استان یزد مشکل آب دارد حجت الاسلام سیدناصر محمدی با تاکید بر اینکه سفر‌های استانی رئیس جمهور تاکنون کم خرج و پرفایده بوده است، گفت: مسئولان استان به شدت پیگیر اجرای مصوبات سفر باشند.

به گزارش یزدفردا به نقل از مرکز یزد، حجت الاسلام محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) به سفر رئیس جمهور به یزد اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم این سفر منشا تحولات و توسعه برای استان یزد باشد.

وی تصریح کرد: سفر‌هایی که روسای دولت به استان‌ها انجام می‌دهند باید چند ویژگی داشته باشد که نخستین آن تحول آفرین برای زندگی مردم و رافع مشکلات آن‌ها باشد.


امام جمعه موقت یزد ادامه داد: دومین ویژگی که سفر‌های استانی روسای دولت‌ها باید داشته باشد این است که هزینه و کم دردسر باشد و خود این سفر‌ها مشکل آفرین برای بودجه کشور نباشد.


محمدی ادامه داد: سفر تشریفاتی پرخرج و همراه با بریز و بپاشی که پس از پایان هیچ گره‌ای از زندگی مردم باز نکند اصلا به درد نمی‌خورد، ولی سفری که کم هزینه باشد و با حداقل هزینه اجرا شود و پرفایده باشد خیلی خوب است.


وی با تاکید بر اینکه سفر‌های آیت‌الله رئیسی تاکنون به این صورت بوده و دوست و دشمن به این موضوع اعتراف داشته‌اند افزود: پر فایده بودن این سفر‌ها این است که ببینیم چقدر کارخانه‌های تعطیل شده راه اندازی می‌شود و مشکلات جوانان به ویژه در حوزه مسکن و اشتغال رفع می‌شود.


امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از آفت‌هایی که در طول سال‌های گذشته رخ داد تعطیلی کارخانه‌ها بود که به دلیل عدم توان پرداخت تسهیلات اعطایی با مشکل مواجه می‌شدند و الان باید برای راه‌اندازی آن اقدام لازم صورت پذیرد.


محمدی عنوان کرد: امیدواریم که رئیس جمهور همچنان نسبت به راه اندازی این کارخانه‌ها اهتمام ویژه داشته باشد و اینطور هم نباشد که برخی افراد به صورت سوری کارخانه‌های تعطیل را راه‌اندازی کنند تا جلوی رئیس جمهور وضعیت را خوب جلوه دهند.


وی با بیان اینکه مصوبات این سفر اگر اجرایی نشود به هیچ دردی نمی‌خورد خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این مصوبات مسئولیت مسئولان استان است که باید با پیگیری‌های خود زمینه‌ای را فراهم کنند که این مشکلات برطرف شوند.


امام جمعه موقت یزد یکی از مهمترین مشکلات استان یزد را تامین آب شرب مردم دانست و افزود: برخی از استان‌ها با مشکل تامین آب کشاورزی یا صنعت روبرو هستند در حالی که مشکل اصلی استان یزد تامین آب شرب است و در این حوزه همه وظیفه دارند که تمام تلاش خود را به کار گیرند