زمان : 12 Mehr 1400 - 08:55
شناسه : 168384
بازدید : 5744
علامه حسن زاده آملی کوهی از علم بود امام جمعه بهاباد : علامه حسن زاده آملی کوهی از علم بود امام جمعه بهاباد با اشاره به جایگاه علمی و ویژگی های اخلاقی مرحوم علامه حسن زاده گفت: علامه حسن زاده آملی کوهی از علم بود.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی  یک شنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله حسن زاده آملی که در حوزه علمیه حضرت مهدی (عج)  بهاباد برگزارشد، اظهار داشت: طلاب جوان حوزه های علمیه باید بزرگانی همچون علامه حسن زاده را به عنوان الگوی خویش قرار دهند.

وی تصریح کرد: علامه حسن زاده همواره مطیع امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی بودند و از سال ۱۳۴۲ که به تعبیر خودشان شیفته و معلول انقلاب شدند مردم را به ربانیت و انقلابی گری توصیه می‌کردند.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی در کنار مباحث علمی و تربیت شاگردان بر مسائل اخلاقی و ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تاکید داشت افزود : آیت الله حسن زاده آملی عمر خود را در راه تالیف و نشر معارف الهی صرف کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به عمر با برکت این عالم  پارسا و خدمات علمی و عملی ایشان در دوران حیات با برکتشان، تصریح کرد : فقدان این شخصیت بزرگ و کم نظیر برای جهان اسلام و ایران اسلامی قطعاً ضایعه‌ای جبران ناپذیر است اما باید از تالیفات و آثار و اندیشه‌های این علامه دهر بیشترین بهره را برای خدمت به جامعه اسلامی و انسانی گرفت.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه علامه حسن زاده به واقع عارف و حکیم بود و تردیدی درحکمت وعرفان ایشان نبود، وقتی از قرآن سخن می‌گفت در اوج وعرش بود واین شخصیت شفاف و روشن‌ بود افزود:

وی بیان داشت : حسن زاده آملی از لحاظ تذهیب و تزکیه نفس نیز به درجه ای رسیدند که استاد بزرگوار ایشان علامه طباطبایی فرمودند که حسن زاده آملی کسی نشناخت جز امام زمان(ع) و این امر گواهی می‌دهد که ایشان در مباحث معنوی نیز به مقام والایی دست یافته اند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی در زمینه علم و دانش، علم و معرفت، اخلاق و معنویات به قله رسید و راه را تا انتها پیموده بود بیان کرد: علامه در رشته‌های متفاوتی از جمله ریاضیات و نجوم متبحر بود و تألیفات گرانسنگی دارد.

وی با عنوان اینکه آیت‌الله علامه حسن‌زاده آملی 190 اثر علمی دارد که بعضی از این آثار فقط برای دانشمندان کاربرد دارد ادامه داد: آیت‌الله حسن‌زاده آملی اساتید بزرگی مانند علامه طباطبایی و الهی قمشه‌ای داشت و فوق‌العاده به استادان خود احترام می‌گذارد.

مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، رئیس شورای اسلامی شهر ، رئیس حوزه علمیه ، طلاب واقشارمختلف مردم وجمعی از مسئولان درحوزه علمیه حضرت مهدی (عج) بهاباد برگزارشد.

مداحی در سوگ علامه حسن زاده ازدیگر برنامه های این مراسم بود .

انتهای پیام/