زمان : 14 Shahrivar 1400 - 08:48
شناسه : 167777
بازدید : 6863
بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان تفت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی؛ بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان تفت در نشستی با حضورنماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، رماندار تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه‌های عمرانی شهرستان تفت موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ در نشستی با حضور "سید جلیل میر محمدی"نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، "محسن صادقیان"معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، "علیرضا نوکار"فرماندار تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه‌های عمرانی شهرستان تفت موردبررسی قرار گرفت و تصمیماتی در راستای تسریع درروند عملیات عمرانی آنان اتخاذ شد.

در ابتدای نشست که "محمدرضا میر جلیلی" رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و معاونین این دانشگاه نیز حضور داشتند پیرامون پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

"سید جلیل میر محمدی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی از اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه‌های بهداشت و درمان در شهرستان تفت خبر داد و بیان داشت: در یک سال گذشته با کمک خیران نیک‌اندیش و تأمین اعتبارات دولتی ۱۷ پروژه بهداشت و درمان در شهرستان تفت اجرایی شده است که اکثر این پروژه‌ها در چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

تهیه نقشه دو پروژه خیری در شهر تفت و روستای اسلامیه، تخصیص ده میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز لوازم اداری مراکز درمانی و اختصاص 3 آمبولانس به پایگاه‌های اورژانس شهرستان از دیگر مصوبات حوزه بهداشت و درمان در این جلسه بود.

پروژه‌های حوزه آب دومین موضوعی بود که در این نشست موردبررسی قرار گرفت؛ "علی‌اصغر ریاضتی" مدیرعامل آب و فاضلاب استان و معاونین این شرکت گزارشی از وضعیت پروژه‌های فعال حوزه آب در شهرستان تفت ارائه دادند.

پیگیری رفع مشکلات پروژه بزرگ آب‌رسانی روستایی، تسریع درروند دو پروژه آب‌رسانی سانیج و غدیر و بررسی مشکلات کمبود آب در روستای نصرآباد و دیزران و برخی دیگر از روستاها و اتخاذ تصمیم کارشناسی برای رفع مشکل این روستاها ازجمله تصمیمات این نشست در حوزه آب بود.

 پروژه‌های فعال حوزه راه نیز در این نشست با حضور "علی علیخانی" مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و "علیرضا قربانیان" مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد موردبحث و بررسی قرار گرفت.

تعیین تکلیف ادامه اجرای طرح میدان و بلوار ورودی روستای گاریزات، تسریع درروند آسفالت محور زردین – منشاد، بهره‌برداری از پل روستای علی‌آباد تا پایان شهریورماه و آسفالت محور کهدوئیه – دهشیر ازجمله تصمیمات این نشست در حوزه راه بود.

در ادامه این نشست که "مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و "محمدرضا آخوندی" مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در آن حضور داشتند مشکلات مجموعه گردشگری بام تفت موردبررسی قرار گرفت و تصمیماتی در راستای رفع مشکلات این مجموعه اتخاذ شد.

بررسی فروش زمین‌های مازاد بر نیاز آموزش‌وپرورش در منطقه نصرآباد و برخی روستاهای شهرستان، همکاری اداره کل منابع طبیعی درروند صدور اسناد مالکیت مدارس بخش نیر و برنامه‌ریزی شهرداری و شورای اسلامی شهر تفت برای تهیه طرح سامان‌دهی رودخانه فصلی شهر تفت از موضوعات موردبحث در این نشست بود که پیرامون آن تصمیماتی اتخاذ شد.