زمان : 07 Mordad 1400 - 14:53
شناسه : 167124
بازدید : 4471
کاروان شادی غدیر در بهاباد به حرکت در آمد به مناسبت عید سعید غدیر خم کاروان شادی غدیر در بهاباد به حرکت در آمد همزمان با هیجدهم ذی الحجه به مناسبت عید غدیرخم روز پنجشنبه کاروان‌ شادی با حضور انبوه عاشقان امامت و ولایت از مزار شهدای گمنام بهاباد برای حضور در گلزار شهدای دفاع مقدس در بهشت محمدی این شهر در خیابان ها به حرکت درآمد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در حاشیه حرکت این کاروان در گفت و گو با خبرنگار یزد فردا  افزود: پیام غدیر برای امت اسلامی کنار گذاشتن اختلاف، تقویت وحدت ،همگرایی و انسجام در جامعه است.

سرهنگ سعید دهقان گفت: غدیر مهمترین عید شیعیان است و باید آن را پاسداشت و کودکان را با آن آشنا کرد، به همین دلیل باید جشن غدیر بسیار باشکوه برگزار شود.

وی ادامه داد: ما باید از معنویت این روز بهره مند شویم ، تلاش کرد که فرهنگ ولایت که استمرار ولایت خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار است را به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال دهیم.

دهقان با بیان اینکه غدیر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که در بین شیعیان و مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و اثبات آن با سندهای محکم هم از سوی علمای شیعه و اهل سنت تایید شد، افزود : غدیر یک واقعه نیست؛ بلکه یک مکتب و جریان حق علیه باطل و ظلم و ستم است.

وی ادامه داد: ولایت بندگی نیست؛ بلکه ولایت در صداقت، عشق به مردم، رسیدگی به امور نیازمندان، حفظ حریم خانواده، ناموس و آبروی مردم، ایثار در راه خدا و دل کندن از مال دنیا تعریف می‌شود.

به مناسبت عید غدیرخم جشن هایی باشکوهی با رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط باز مساجد بهاباد برگزار شد و در شب و روز عیدغدیر این شهرستان  یکپارچه چراغانی و آذین بندی شد و مردم این روز بزرگ را با رعایت نکات بهداشتی جشن گرفتند و به سادات تبریک گفتند .

 همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد در جشن غدیرخم که ویژه سادات و ایتام شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه  برادری و دیدار با سادات  را در این روز نباید فراموش کرد، افزود: در نظام آفرینش بزرگ ترین روز، غدیرخم است. غدیر، خورشید عالم تاب و حلقه اتصال کاروان رسالت به طلایه داران امامت است.

حجت الاسلام حسین حاتمی ادامه داد: زندگی حضرت رسول اکرم(ص) سراسر شور، رحمت و برکت بود اما مهم ترین واقعه ای که روزهای پایانی عمر با برکت آن حضرت را رقم زد ابلاغ رسالت به علی(ع) در روز غدیرخم و در حجه الوداع بود.

وی ریشه کنی فقر، ترویج مکارم اخلاق، صداقت و راستگویی، خدمت به ایتام و نیازمندان و امانتداری را مهمترین و اصلی‌ترین پیام غدیر دانست و اظهار امیدواری کرد که روز به روز بر اهمیت و ارزش غدیر افزوده شود و به تاسی از زندگی علی (ع) رهرو آن حضرت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه کمیته امداد چند سال گذشته تلاش کرد، با برگزاری برنامه‌های مختلف این روز را گرامی بدارد و به همین منظور امسال نیز از تعدادی سادات و خیران و حامیان سادات ایتام ویژه تجلیل شد.

حاتمی در  ادامه امام علی (ع) را بهترین الگوی در همه ابعاد زندگی مادی و معنوی بشریت معرفی کرد و افزود: باید به منظور نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، همه ساله بزرگداشت این مناسبت را هر چه باشکوه‌تر و با حضور چشمگیر مددجویان در دهه امامت و ولایت برگزار کنیم.

همچنین حمید دهقان بهابادی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بهاباد با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) در روز عید غدیر رسالت خود را کامل و امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، افزود : غدیر روزی است که خداوند ۲ برابر تعداد رهاشدگان از آتش جهنم در ماه رمضان ،شب قدر و شب عید فطر از آتش جهنم آزاد می‌کند و گناه ۶۰ سال افراد را می‌بخشد.

دهقان هدف از برگزاری این جشن را تکریم ایتام و سادات عنوان کرد و گفت: در احادیث و روایات نسبت به اهمیت عید غدیر و تجلیل از جایگاه و منزلت سادات زیاد سفارش‌ شد.

وی ادامه داد: ولایت بندگی نیست؛ بلکه ولایت در صداقت، عشق به مردم، رسیدگی به امور نیازمندان، حفظ حریم خانواده، ناموس و آبروی مردم، ایثار در راه خدا  و دل کندن از مال دنیا تعریف می‌شود.

رییس کمیته امداد بهاباد با اشاره به اینکه اجتماع غدیر در واقع  لبیک به رهبر معظم انقلاب است، افزود: عید غدیر نمایانگر سبک زندگی ،ایثار و فداکاری است.

در جشن یادشده از تعدادی سادات همکار ، سادات خیر و حامیان ایتام و ایتام سادات با هدایایی  تجلیل شد .

اجرای سرود، مولودی خوانی و سخنرانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.