زمان : 06 Bahman 1399 - 11:42
شناسه : 163891
بازدید : 17246
آرزوی دیرینه اردکانی ها برآورده شد با حرکت تاریخی چادرملو آرزوی دیرینه اردکانی ها برآورده شد ورود چادرملو به مرمت ،بازسازی و احیای مجموعه تاریخی پردیسان در بافت قدیم اردکان

با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی؛استاندار یزد؛نماينده مردم شريف اردكان درمجلس شوراي اسلامي و مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در فرمانداری اردکان،طی مراسمی تفاهم‌نامه مرمت، بازسازی و احیای مجموعه تاریخی پردیسان به امضا رسید.
در این مراسم که با حضور جمعی از علاقه مندان و فعالان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی همراه بود؛دکتر مونسان، بعد از شنیدن نظرات فعالان این حوزه در خصوص اهمیت اقدام ارزشمند مدیر عامل چادرملو در توجه به میراث ماندگار شهرستان اردکان گفت: میراث فرهنگی هرکشوری نماد هویت،تاریخ، تمدن و فرهنگ آن کشور است. وی با اشاره به نقش ایران در شکل گیری تمدن بشری افزود: وظیفه ما و هر دوستدار هویت ملی و میهنی تلاش در جهت حفظ آثار به جا مانده از پیشینیان و انتقال آن به ایندگان است.
دکتر مونسان، اردکان را از جمله شهرهای با اصالت و تاریخی کشور دانست و از اراده و همت مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و اعضای هیات مدیره این شرکت در پیشگام شدن در جهت احیای این بافت تاریخی تقدیر و تشکر کردو اظهار امیدواری نمود: این اقدام ، الگویی باشد برای سایر صنایع که در کنار توسعه صنعتی و رشد بنگاههای اقتصادی خود به توسعه فضاهای گردشگری که می تواند زمینه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار این صنعت هم کمک کند گام بردارند. وی افزود: این اقدام ارزنده شرکت چادرملو نقطه عطف این حرکت شایسته و قابل تقدیر است.
مهندس تقی زاده مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت چادرملو نیز ضمن تشکر از حضور وزیر میراث فرهنگی در مراسم امضای تفاهم‌نامه گفت: شرکت چادرملو در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود توجهی جدی دارد و بر همین اساس در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالانه مشارکت می نماید. وی افزود: ما خود را متعهد میدانیم در برابر راه اندازی هر واحد صنعتی یک اقدام مهم و اثر بخش هم در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی منطقه برداریم و امیدواریم با همکاری و همدلی که در مسئولان این استان و شهرستان اردکان وجود دارد این مهم محقق گردد.
دکتر دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نیز از مثبت اندیشی مهندس تقی زاده در اقدامات توسعه بخش و خدمات عام المنفعه ایشان تقدیر و تشکر کرد.
در پایان‌ این مراسم ،تفاهم نامه مرمت ، بازسازی و احیای مجموعه بافت قدیم پردیسان اردکان به امضای مهندس میرزایی مدیر عامل صندوق حفظ و احياي وزارت میراث فرهنگی ،صنایع دستي و گردشگری و مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل و عضو هیات مدیره چادرملو رسید . سپس مجموعه پردیسان مورد بازدید وزیر و هیئت همراه قرار گرفت.