زمان : 29 Aban 1399 - 22:25
شناسه : 161903
بازدید : 4119
میل بیشتر مردم به کتابخوانی فرصتی مغتنم در دل تهدیدهای کرونایی است استاندار یزد تصریح کرد؛ میل بیشتر مردم به کتابخوانی فرصتی مغتنم در دل تهدیدهای کرونایی است استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی یزد در آیین استانی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، پرداختن بیشتر مردم به مطالعه را از فرصت‌هایی دانست که در دل تهدیدهای دوران همه‌گیری کرونا برای جامعه فراهم شده است.

یزدفردا:استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی یزد در آیین استانی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، پرداختن بیشتر مردم به مطالعه را از فرصت‌هایی دانست که در دل تهدیدهای دوران همه‌گیری کرونا برای جامعه فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار صبح امروز پنج‌شنبه 29 آبان با حضور محمدعلی طالبی، استاندار یزد در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد. در این مراسم که به صورت آنلاین در فضای مجازی پخش می‌شد، از 12 برگزیده استانی حوزه کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی تقدیر به عمل آمد.

استاندار یزد در این مراسم با تشکر از حمایت‌های بی‌شائبه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه‌های استان و همت ویژه مجموعه مدیریت نهاد برای تکمیل و تجهیز پروژه کتابخانه مرکزی یزد گفت: تکمیل این پروژه که بیش از 25 سال طول کشیده بود، با حمایت‌های ویژه آقای مختارپور و معاونان ایشان، در اواخر سال گذشته به سرانجام رسید و آروزی دیرینه مردم شریف یزد محقق شد، امام به دلیل شیوه ویروس کرونا تاکنون فرصت افتتاح رسمی آن فراهم نشده که امیدواریم در اولین فرصت در یان کتابخانه به روی مردم یزد باز شود.

طالبی در ادامه اظهار داشت: همواره از انس با کتاب و جایگاه آن در زندگی و بالندگی انسان گفته‌ایم، ولی در شرایط کنونی که گسترش و همه‌گیری ویروس کرونا محمودیدت‌های ناخواسته را ایجاد کرده است، نقش کتاب و مطالعه در زندگی ملموس‌تر شده است.

وی افزود: گرچه کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، آسیب‌های زیادی به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وارد کرده است، ولی فرصت‌هایی نیز به وجود آورده که یکی از مهم‌ترین و بارزترین آنها، پرداختن بیشتر به کتابخوانی است.

استاندار یزد با اشاره به آسیب‌های روحی و روانی بیماری کووید 19 به افراد جامعه، بیان کرد: در شرایطی که خانواده‌ها فراغت بیشتری دارند، می‌تواند به پناه بردن به کتاب بخشی از خسارت روحی روانی حاصل از محدودیت‌های کرونایی را جبران کنند.

وی با اشاره به لزوم تغییر نگرش مردم به کتاب و مطالعه در ایام همه‌گیری کرونا، تصریح کرد: در محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه کرونا، شاهد گسترش کسب و کارهای زیادی نیز هستیم که عمدتاً فعالیت‌های مجازی و اینترنتی هستند، لذا باید زمینه‌ای ایجاد شود که کتابخانه‌ها هم بتوانند بدون حضور مردم و مخاطبان خود و به صورت اینترنتی، منابع خود را در دسترس اقشار مختلف قرار دهند.

طالبی ادامه داد: ما در استان آمادگی داریم با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد برای ایجاد زمینه فعالیت کتابخانه‌ها به صورت غیرحضوری هرگونه همکاری را داشته باشیم تا امکان بهره‌مندی مردم از منابع غنی کتابخانه‌ها فراهم شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد با تشکر از تلاش‌های یک ساله مدیرکل، کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های استان، خاطرنشان کرد: با تلاش و همتی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی صورت سراغ داریم، مطمئنیم که شاهد رشد و بالندگی بیشتر این حوزه در آینده خواهیم بود.

در ابتدای این جلسه، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، از همراهی‌ها و حمایت‌های مستمر استاندار یزد از کتابخانه‌های عمومی قدردانی کرد.

گفتنی است، هفته کتاب سال جاری که با شعار «دانایی؛ مانایی» از روز 24 آبان آغاز شده، تا روز 30 آبان ادامه دارد.