زمان : 27 Aban 1399 - 21:01
شناسه : 161873
بازدید : 3583
پیام سرپرست تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی پیام سرپرست تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی هفته جهانی کارآفرینی فرصتی است تا کارآفرینان جوان با ایده‌های نو، خلاقانه و تفکر انتزاعی گام‌های اساسی برای رشد و بالندگی کسب و کارهای نوین در استان بردارند و در این عرصه نیز استان یزد مانند گذشته بر تارک ایران اسلامی بدرخشد.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی (16 نوامبر تا 22 نوامبر مصادف با 26 آبان ماه لغایت 2 آذر ماه) عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد پیامی صادر کرد که بدین شرح است:

امروزه با توجه به نقش مهم استارتاپ‌ها یا کسب‌وکارهای نوپا در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشورها، کارآفرینی جایگاه ویژه و متمایزی در دنیای مدرن پیدا کرده است. در واقع، توسعه صنعتی، رشد محلی و افزایش اشتغال، همه و همه به توسعه و رشد کارآفرینی وابسته است. در آینده ای نزدیک  شغل های زیادی از بین می رود و کسب و کارهای نوین جای آن را خواهند گرفت.

وجود بحران کرونا در جهان علیرغم تمامی معایبی که داشته و دارد، باعث شد بسیاری از کسب و کارهای سنتی به فکر چاره ای برای ادامه حیات خود باشند. آموزش مجازی که سال‌هاست در جهان و کشورمان به صورت محدود در برخی از دانشگاه‌ها صورت می‌گرفت، به یک‌باره نیاز اساسی کشورمان شد و ایجاد بسترهای لازم از دغدغه های خانواده ها، مراکز علمی و دولت شد. همان طور شغل‌های نوین در دوران کرونا توانستند گوی سبقت را از دیگران بربایند و بازارهای سنتی و مشتریان را به سمت خود سوق دهند و از این طریق کسب درآمد کنند و فعالیت خود را رونق ببخشند. روانشناسان، نویسندگان، کارآفرینان خلاق، جامعه رسانه ای و... در دوران کرونایی از بسترهای وب برای ارتباط با مخاطبان خود و ارائه خدمات به آنها بهره برده و می برند.

کارآفرینان یزدی که در این سال ها بذر توسعه صنعتی را در استان پراکنده کرده و طعم میوه اشتغال، افزایش درآمد، استانداردهای بهتر برای زندگی و رشد اقتصادی جامعه را به مردم ‌چشانده اند نیز باید برای دوران کرونا و پس از آن هدف گذاری کنند.

هفته جهانی کارآفرینی فرصتی است تا کارآفرینان جوان با ایده‌های نو، خلاقانه و تفکر انتزاعی گام‌های اساسی برای رشد و بالندگی کسب و کارهای نوین در استان بردارند و در این عرصه نیز استان یزد مانند گذشته بر تارک ایران اسلامی بدرخشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت این مناسبت، «هفته جهانی کارآفرینی» را محضر کارآفرینان کشور عزیزمان ایران و علی‌الخصوص استان یزد تبریک عرض نموده و از تمامی تلاش‌های این بزرگواران که پیشتازان ایده، فکر و خلاقیت در جامعه هستند قدردانی می نمایم.