زمان : 27 Aban 1399 - 20:58
شناسه : 161867
بازدید : 3893
نشست کارگروه کتابخوانی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب برگزار شد؛ نشست کارگروه کتابخوانی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نشست کارگروه کتابخوانی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با حضور مدیرعامل شرکت و اعضای این کارگروه، به مناسبت هفته کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی در این نشست، ضمن گرامیداشت هفته کتاب، عدم مطالعه کتاب را عاملی بر عدم تعادل جامعه و ایجاد سایر آسیب‌های اجتماعی دانست و استفاده از روش‌های جدید برای ترغیب همکاران به مطالعه و افزایش میزان مطالعه افراد را توصیه کرد.

اسدی رسالت کارگروه کتابخوانی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد را ترغیب افراد به مطالعه کتاب دانست و ادامه داد: ترغیب همکاران به مطالعه کتاب باید با شناسایی، مطالعه، نیازسنجی و برنامه‌ریزی و با به کارگیری تمامی روش‌های ممکن از جمله ارائه فایل الکترونیک، پادکست، خلاصه کتاب انجام و منابع مورد نیاز کتابخانه شرکت با انجام این مطالعات تامین شود.

فراهم شدن زیرساختی‌ برای ارائه خلاصه کتاب‌هایی که همکاران مطالعه می کنند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، مطالعه کتاب را موضوعی پر اهمیت در جذب مخاطب دانست و افزود: باید زیرساختی‌ فراهم شود تا همکاران شرکت، خلاصه کتاب‌هایی که مطالعه می‌کنند را نوشته و ارائه دهند تا ضمن اطلاع دیگران از موضوعات این کتاب‌ها، باعث گسترش دایره لغات و تقویت مهارت‌های نوشتاری خود شوند.

وی ارتباط کتابخانه شرکت با سایر کتابخانه‌های شهر را امری مهم دانست و افزود: کتابخانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد باید با دیگر کتابخانه‌های شهر در ارتباط بوده و منابع مورد نیاز همکاران از این طریق تامین و به روز رسانی شود.

تشکیل کارگروه کتابخوانی با هدف تقویت نبض کتاب‌خوانی در میان همکاران

مجید دهقان مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در ادامه ضمن قدردانی از توجه مدیرعامل این شرکت به کتاب و کتاب خوانی، تشکیل کارگروه کتابخوانی را امری دانست که با هدف تقویت کتابخوانی در میان همکاران شرکت اتفاق افتاده است.

دهقان خاطر نشان کرد: بارکدگذاری، رف‌خوانی، ساماندهی کتاب‌ها و حذف کتاب‌های قدیمی و بلا استفاده کتابخانه از جمله اقدامات انجام شده در کتابخانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد است و تهیه پادکست، ویدیوکست، فایل‌های متنی و تصویری، معرفی کتاب‌های تاثیرگذار بر همکاران و تقویت کتابخانه دیجیتال شرکت از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

سیدحسین موسوی مسئول کتابخانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در ادامه گزارشی از آمار کتابخانه شرکت ارائه و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس آمار نرم‌افزار کتابخانه بیش از ۶ هزار عنوان و ۷ هزار ۳۲۸ نسخه کتاب، ۴۵۱ مورد پایان‌نامه، ۵۵۰ استاندارد و ۳۲ گیگابایت منابع دیجیتال در کتابخانه شرکت نگهداری می‌شود که منابع دیجیتال آن شامل آموزش‌های صوتی، پیک برق، دوره‌های آموزشی تخصصی، فیلم‌های آموزشی، کتاب دیجیتال، کتاب صوتی، نشریات الکترونیکی هستند که به‌صورت هفتگی به روز رسانی می‌شوند.

در پایان این نشست نیز از فریده طباطبایی، مریم زارع، خدیجه یاوری، محمد زارع‌شاهی و وحیدرضا قویدل که در سال گذشته بیشترین فعالیت و مشارکت در زمینه کتابخوانی را داشته‌‌اند، تقدیر شد.