زمان : 16 Aban 1399 - 11:22
شناسه : 161734
بازدید : 4902
 تاخت ‌و تازه کرونا در رفسنجان/ ابتلای ۷۰ درصدی شهروندان به کووید۱۹ تاخت ‌و تازه کرونا در رفسنجان/ ابتلای ۷۰ درصدی شهروندان به کووید۱۹ رئیس دانشگاه علوم پزشکی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا ویروس طی روزهای اخیر در رفسنجان ابراز نگرانی کرد

به گزارشرفسنجان فردا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از ابتلای ۷۰ درصد مردم به کووید۱۹ خبر داد و گفت: متأسفانه وضعیت رفسنجان بحرانی و قدرت سرایت و تکثیر ویروس بالا رفته است.

 دکتر علی اسماعیلی ندیمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: دستگاه ها و ارگان ها باید در قالب پدافند غیرعامل آمادگی خود را درمقابله با این ویروس بسنجند.

 اسماعیلی ندیمی از افزایش قدرت سرایت پذیری کروناویروس ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه با شروع فصل سرما و ورود کارگران فصلی و گسترش تجمعات خانوادگی، میزان ابتلا و مرگ و میر در شهرستان رفسنجان نیز افزایش یافت.

 وی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر یک از علائم سرماخوردگی شامل تب، سرگیجه و تنگی نفس به پزشک مراجعه کنند و افزود: با تشخیص به موقع این بیماری بهتر می توان آن را کنترل و درمان کرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: هرچند ویروس و بیماری کرونا در سنین کودکان و جوانان خفیف است، اما میزان سرایت آن به افراد ناتوان بالاست.

وی ادامه داد: قدرت سرایت ویروس بسیار بالا رفته و بسیار خطرناک است؛ هرچند علائم این بیماری شبیه سرماخوردگی است امّا نباید از آن غفلت کرد. 

 اسماعیلی ندیمی توصیه کرد: همشهریان عزیز در صورت ثبات وضعیت نیز نباید فکر کنند که کرونا پایان یافته است؛ استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست ها و فاصله گذاری اجتماعی بایستی همچنان ادامه یابد.

 وی با تأکید بر اهمیت تعطیلی دورهمی ها و مهمانی ها تا پایان سال، خاطرنشان کرد: پیک دی ماه خطرناکترین فصل برای سرایت این ویروس است؛ زیرا علاوه بر وجود سرما همزمان عفونت های آنفلوآنزا را هم داریم.