زمان : 09 Mehr 1399 - 11:30
شناسه : 160384
بازدید : 3791
شستشوی خطوط و پست‌های انتقال و فوق‌توزیع استان یزد قبل از فصل بارندگی شستشوی خطوط و پست‌های انتقال و فوق‌توزیع استان یزد قبل از فصل بارندگی گزارش عملکرد بخش شستشوی خطوط و پست‌های انتقال و فوق‌توزیع شرکت برق منطقه‌ای یزد در شش ماهه اول 99 تشریح شد.

یزدفردا: حمید اسدی‌پور رئیس گروه نظارت بر تعمیرات خط این شرکت، در تشریح اقدامات انجام شده گفت: شستشوی خطوط و پست‌های فوق‌توزیع و انتقال قبل از فصل بارندگی، برای پیشگیری از خروج ناخواسته خطوط و تجهیزات پست‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر پایداری شبكه برق تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته شستشوی خطوط و پست‌های انتقال و فوق‌توزیع توسط همکاران به‌صورت برق‌دار (گرم) انجام می‌شد و در سال‌جاری واگذاری این عملیات به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت؛ افزود: پس از برگزاری جلسات هماهنگی مختلف با شرکت‌های پیمانکار و ایجاد ساز وکار نظارتی؛ آموزش نیروهای اجرایی توسط همکاران با سابقه و دارای تجربه اجرایی، صورت گرفت و در 6 ماهه اول سال 99 شستشوی خطوط و پست‌ها توسط پیمانکاران نگهداری و تعمیرات انجام شد.

مهندس اسدی‌پور در ادامه، مهم‌ترین عوامل موثر در انجام عملیات شستشوی خطوط و پست‌ها قبل از فصل بارندگی را میزان آلودگی منطقه، حوادث و سوابق و گزارش‌های بازدید خطوط و تعیین کریدورهای آلوده دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی در بازه‌های زمانی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت، برای شستشوی خطوط در سطوح ولتاژی مختلف و تجهیزات پست‌ها انجام شده و در طول سال نیز ادامه می‌یابد.

 محمدحسن فرهمندنیا مسئول بخش شستشوی خطوط شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در این بخش، گفت: شستشوی تجهیزات خطوط و پست‌های فوق‌توزیع عمدتا به‌صورت گرم (برق‌دار) بر اساس پهنه‌بندی و موارد موثر بیان‌شده در شش‌ماهه اول سال‌جاری انجام شده است.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و پایش مستمر، به عنوان نمونه در خطوط 63 کیلوولت فیض‌آباد نیر، اثربخشی شستشو و پیشگیری از تکرار حوادث ناشی از آلودگی مشهود بوده است.