زمان : 08 Mehr 1399 - 17:45
شناسه : 160371
بازدید : 3984
عامل انتشار محتوای نامتعارف در یزد شناسایی شد عامل انتشار محتوای نامتعارف در یزد شناسایی شد پلیس فتای یزد از دستگیری انتشار دهنده تصاویر و محتوای غیر اخلاقی و خلاف عفت خبر داد.

یزدفردا: سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» رئیس پلیس فتا یزد در این رابطه تصریح کرد: به دنبال تلاش و رصد و گشت‌زنی‌های متداول فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس در راستای مقابله با عاملان محتواهای غیراخلاقی و خلاف عفت در شبکه‌های اجتماعی صحفه اینستاگرامی شناسایی شد که اقدام به انتشار تصاویری نامتعارف از مدلینگ و عروسی و مزون فرهنگ ابتذال و بی‌حجابی کرده بود که این موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: این صحفه عمومی که گرداننده آن محتوای نا متعارف و مجرمانه را تولید و نشر می‌داد توسط کارشناسان خبره پلیس فتا شناسایی و مورد بررسی فنی قرار گرفت و توانستیم عامل و گرداننده این صحفه را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی متهم را به پلیس فتا احضار کنیم.

ابوطالبی گفت: متهم، عکاسی مبتدی و جوان بود که بیان داشت اطلاعی از جرم بودن این گونه تصاویر نداشته و صرفاً به دلیل علاقه به عکاسی اقدام به این عمل کرده و تصاویر را در فضای مجازی بارگزاری  کرده است.                                                  

وی تصریح کرد: ماده چهاردهم قانون جرایم کامپیوتری, درجهت جلوگیری از اشاعه فحشاء و منکرات و ترویج دهندگان محتوای علیه عفت و اخلاق عمومی, انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن را جرم تلقی کرده و اشاعه محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی حتی در صفحات کاربری خصوصی که امکان بازنشر این گونه محتواهای مجرمانه وجود دارد برای کاربران متخلف مسئولیت قانونی در پی خواهد داشت و پلیس فتا برابر قانون نسبت به شناسایی عاملین و مروجین این محتواها در فضای مجازی اقدام و مجرمین را به مرجع قضائی معرفی خواهد کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتای یزد، ابوطالبی در پایان نیز از هموطنان خواست تا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا در میان بگذارند.