زمان : 03 Mehr 1399 - 08:07
شناسه : 160088
بازدید : 3616
فرمانده سپاه یزد: امنیت کشور مدیون رزمندگان دفاع مقدس است فرمانده سپاه یزد: امنیت کشور مدیون رزمندگان دفاع مقدس است فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: عزت و امنیت کنونی جمهوری اسلامی با وجود تهدیدها و تحریم‌ها مدیون جانفشانی شهیدان و فداکاری رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است .

یزد فردا: سرتیپ رضا پورشمسی چهارشنبه‌ شب در همایش بسیجیان شهرستان مهریز که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد،  افزود: اگر در دوران دفاع مقدس رزمندگان شجاع و مخلص ما در برابر دشمنان ایستادگی نمی‌کردند هم‌اکنون صاحب اقتدار و امنیت نبوده ایم .

وی ادامه داد: به برکت خون شهیدان و صبر و ایستادگی مردم و خانواده‌های شهیدان، ایران اسلامی در منطقه از امنیت و قدرت زیادی برخوردار است و تحت رهبری‌های مقام معظم رهبری به اهداف خود ادامه می‌دهد.

این مسوول یادآور شد: تمامی لحظات هشت ساله دفاع مقدس با جانفشانی شهیدان و مقاومت جانانه رزمندگان قهرمان عجین شده و باید روحیه آن دوران و فرهنگ شهادت گسترش یابد.

پورشمسی با اشاره به اینکه دشمنان از بصیرت مردم و هوشیاری جوانان وحشت دارند تصریح کرد: باید نسل جوان را در جریان رشادت های رزمندگان اسلام و حوادث مختلف دفاع مقدس قرار داد.

در این مراسم که در حسینیه ۱۲ امام مهریز با رعایت نکات بهداشتی و با حضور فرماندار و تعدادی از مسوولان محلی برگزار شد از سوی خانواده شهدا و رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس منطقه با لوح سپاس از تلاش‌های امام جمعه مرکز این شهرستان به خاطر فعالیت‌های فرهنگی قدردانی شد.

 بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی شهید و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.

 در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ،۸۸ نفر از مسیحیان، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به فیض  شهادت نایل آمدند.