زمان : 02 Mehr 1399 - 10:12
شناسه : 160049
بازدید : 4147
تیم کشتی فرنگی یزد نیامده انصراف داد تیم کشتی فرنگی یزد نیامده انصراف داد تیم هیئت کشتی استان یزد به علت کرونا و عدم حمایت مسئولان استان از حضور در لیگ برتر کشتی فرنگی انصراف داد.

یزد فردا: مدیریت هیئت کشتی استان یزد از شروع دوره ریاست خود که قریب به یک سال می‌گذرد یکی از برنامه خود را راه‌اندازی کشتی فرنگی در یزد اعلام کرد و در اولین قدم از فینال لیگ برتر کشتی فرنگی در آبان ماه سال 98 در یزد میزبانی کرد که پیامدهای خوبی برای کشتی استان داشت.

با این میزبانی شایسته جرقه تیم داری در لیگ برتر کشتی فرنگی زده شد و از چند ماه پیش در دستور کار قرار گرفت.

با نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های متعدد این فرصت برای کشتی یزد پیش آمد که با حمایت صددرصدی مسئولین سیاسی و ورزشی استان همراه شد و حتی تیم یزد با 23 فرنگی کار مطرح که همگی دارای عناوینی همچون قهرمانی آسیا و جهان بودند و همچنین کادر فنی مجرب و مطرحی که سابقه قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را در کارنامه داشتند عقد قرارداد کرد. تیمی که به گواه برخی کارشناسان این رشته قرار گرفتنش روی سکو حتمی بود.

مهمترین هدف هیئت کشتی استان یزد از تیم داری در لیگ برتر استارت و رشد کشتی فرنگی در یزد بود. قرار بود اردوهای تمرینی و مسابقات در یزد برگزار شود و در کنار این تیم غیربومی یک یا دو تیم از مستعدین بومی قرار بگیرند تا کسب مهارت کرده و در سال آینده حداقل نیمی از تیم یزد در لیگ برتر را کشتی گیران بومی تشکیل دهند؛ اما بخاطر شرایط کرونا با تصمیم سازمان لیگ مصوب شد تمرینات و مسابقات به صورت متمرکز در یک شهر و فشرده در عرض چند روز برگزار گردد که بدین صورت امکان قرار گرفتن و آموزش نفرات بومی در کنار تیم میسر نبود و این شرایط برگزاری هیچ منفعت فنی برای کشتی یزد نداشت.

از سوی دیگر مسئولین ارشد استان که با شنیدن تیم داری یزد در لیگ برتر کشتی قول همکاری و حمایت داده بودند پس از جدی شدن مسئله مواضع خود را تغییر دادند و علی رغم حمایت نکردن حتی پیشنهاداتی مبنی بر انصراف از ادامه مسیر نیز می دادند و اینگونه شد که مکاتبات و پیگیری‌های هیئت کشتی استان با یک شرکت معدنی که قرار بود حامی مالی تیم باشد به بن بست خورد و ادامه راه غیرممکن شد و پس از تیم‌های دریاچه ارومیه، خراسان جنوبی و ... تیم هیئت کشتی استان یزد از حضور در رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی انصراف داد.

لازم به ذکر است مسئولین هیئت کشتی استان یزد از هیچ تلاشی برای این مهم دریغ نکردند اما کرونای منحوس و وعده‌های عملی نشده مسئولین استان مانع شد و نشد آنچه باید صورت می‌پذیرفت.

امید است در آینده با حمایت‌های واقعی مسئولین این مهم عملی شود.

یادآور می‌گردد بدین صورت میزبانی یزد از مسابقات گروه (ب) لیگ برتر کشتی فرنگی که قرار بود از تاریخ 20 الی 24 مهرماه در شهر میراث جهانی یزد برگزار گردد لغو شد و این میزبانی به سنندج رسید.