زمان : 02 Mehr 1399 - 09:33
شناسه : 160044
بازدید : 4265
گسترداندن سفره نذری حضرت رقیه(ع) در یزد گسترداندن سفره نذری حضرت رقیه(ع) در یزد به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) سفره این حضرت در حسینیه «سید محمد آقا» شهر یزد گسترانده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان عزاداران بود.

یزد فردا: به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) سفره این حضرت در حسینیه «سید محمد آقا» شهر یزد گسترانده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان عزاداران بود.

معروف است هنگامی که پس از به شهادت رسیدن امام حسین(ع)، خاندان آن حضرت به اسیری گرفته شده و به طرف شام در حرکت بودند، در خرابه‌ای نزدیک شام توقف کردند. حضرت رقیه(س) فررند خردسال امام حسین(ع) به سبب دلبستگی زیاد به پدر بی‌تابی کرده و با دیده گریان پدر را از عمه خود حضرت زینب (س) طلب می‌کرده است.

حضرت زینب(س) از وی دلجویی کرده و برای تسکین خاطر او می‌گفته‌اند که غم مخور پدر به سفر رفته و به‌زودی باز می‌گردد. در این میان یزید از این بی‌تابی آگاه شده و دستور می‌دهد سر امام حسین(ع) را در طشت زرینی قرار داده و روی آن سرپوشی گذاشته و به‌عنوان هدیه برای اسرا بفرستند اما به محض برداشتن سرپوش، سر نورانی امام حسین(ع) آشکار شده و آه از نهاد اسرا برخاسته و حضرت رقیه از شدت غم و اندوه به گوشه‌ای می‌افتد و در هجران پدر جان می‌دهد.

این سفره در باورهای مردم یزد، از سفره‌های بسیار مجرب بوده و برای هر نذر و حاجتی از قبیل شفای بیمار، به سلامت بازگشتن مسافران، خرید خانه، رفتن به زیارت و فرزند دار شدن و غیره گسترده می‌شود.