زمان : 31 Shahrivar 1399 - 13:56
شناسه : 159954
بازدید : 4576
نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سال پیروزی انقلاب در یزد افتتاح شد نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سال پیروزی انقلاب در یزد افتتاح شد همزمان با نخستین روز بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس امروز( دوشنبه) نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سازمان و نهادهای اجرایی یزد از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در مرکز این استان افتتاح شده است.

یزد فردا:  در این نمایشگاه که به مدت یک هفته برای بازدید دایر است ، دستاورد مختلف نهادهای اجرایی در بخش‌های عمرانی، تولیدی، صنعتی ، خدماتی ، امدادی ، فرهنگی و  ایثار و شهادت در قالب آمار، ارقام ، عکس، فیلم و کتاب عرضه شده است.

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزون بر چهار هزار برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی با همکاری تشکل‌های مردمی و همکاری سازمان‌ها و نهادهای اداری در ۱۰ شهرستان استان برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه‌ها امسال به خاطر  شیوع کرونا و پیشگیری از آن در فضای مجازی و بخش محدودی طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت مقررات برای استفاده عموم مردم و جوانان پیش‌بینی شده است.  

از این تعداد، ۴۰ برنامه آن شاخص است که مهمترین آنها می‌توان به تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انقلاب ، دیدار از ۸۰ خانواده شهید سرباز، کاروان شهدا ،غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، بازسازی عملیات حصر آبادان و نشست فرماندهان و مدیران ارشد نظامی و انتظامی اشاره کرد.

گلنگ‌زنی و افتتاح چند طرح  ورزشی در دهکده مقاومت، نشست طلاب و دانشجویان، جشنواره فیلم مقاومت با حضور ۷۰ فیلم‌ساز، بزرگداشت فرماندهان شهید و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، تجلیل از ۴۰ بانوی ایثارگر و اعزام تیم‌های پزشکی  و دندانپزشکی به مناطق محروم و ارایه خدمات رایگان از سوی هفت درمانگاه بسیج از دیگر برنامه هاست.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.