زمان : 31 Shahrivar 1399 - 13:04
شناسه : 159944
بازدید : 6389
معدوم‌سازی قریب به ۷۰۰۰ کیلو گوشت مرغ تاریخ گذشته در اشکذر یزد معدوم‌سازی قریب به ۷۰۰۰ کیلو گوشت مرغ تاریخ گذشته در اشکذر یزد سرپرست شبکه دامپزشکی اشکذر از کشف و معدوم‌سازی ۶۷۹۰ کیلوگرم آلایش خوراکی طیور و مرغ بسته بندی تاریخ مصرف گذشته در یکی از کشتارگاه های طیور این شهرستان خبر داد.

یزد فردا: «جلال الدین شریعتمدار» در این مورد تصریح کرد: در راستای تامین و حفظ امنیت غذایی بهداشت و سلامت عمومی جامعه، مقدار ۶۷۹۰ کیلوگرم آلایش خوراکی طیور و مرغ بسته بندی تاریخ مصرف گذشته و با شرایط نگهداری نا مناسب در یکی از کشتارگاه های طیور اشکذرکشف و ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: اکیپ نظارت این شبکه در بازدید از سردخانه یکی از کشتارگاه‌های طیور موفق به کشف و توقیف این مقادیر گوشت مرغ و آلایش خوراکی بسته‌بندی و پس از تنظیم صورتجلسه پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این فراورده‌ها به ‌علت رعایت نکردن تاریخ مصرف و شرایط نگهداری مناسب دچار تغییر رنگ، بوی نامطبوع و تغییرات ارگانولپتیک شده بود.

وی ادامه داد: سردخانه های این کشتارگاه باید شرایط و ضوابط مناسب جهت نگهداری گوشت مرغ را مراعات می‌کرد تا این محموله دچار فساد نشود.

به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر، شریعتمدار در پایان خاطرنشان کرد: کلیه خودروهای حمل مرغ زنده باید مجهز به سیستم خنک کننده مناسب برای نگهداری و حمل بهداشتی مرغ و مجوز بهداشتی حمل باشند و پس از ضد عفونی اقدام به تخلیه محموله خود کنند.