زمان : 28 Shahrivar 1399 - 17:35
شناسه : 159767
بازدید : 3935
مواجهه رفسنجان با پدیده شهردار معلق/ لزوم ورود جدی شورای شهر به مسأله شهردار رفسنجان مواجهه رفسنجان با پدیده شهردار معلق/ لزوم ورود جدی شورای شهر به مسأله شهردار رفسنجان وقت آن رسیده که شورای شهر نشان دهد چند مرده حلاج است تا در تاریخ رفسنجان ثبت شود که مدیریت مطلوب و ساختن شهری آباد به تصمیم و درایت افرادی ارتباط دارد که در صدر شورای شهر نشسته اند.

یزد فردا: به گزارش رفسنجان فردا و به نقل از رفسنجان زیبا؛ اواخر تیرماه سال جاری بود که محمدرضا عظیمی زاده شهردار رفسنجان با انتشار پستی در صفحه شخصی خود خبر استعفایش را به همگان اطلاع داد؛ اتفاقی که پیش تر نیز به کرات رخ داده بود اما جدی نشان نمیداد.

 تب استعفا به حدی بالا رفته بود که شورای شهر بلافاصله تشکیل جلسه داد و با درخواست شهردار مخالفت و بر ماندن وی در شهر اصرار ورزید.

 با وجود مخالفت قاطعانه شورای شهر، محمدرضا عظیمی زاده در مصاحبه های گوناگون ضمن پشت پا زدن به تصمیم شورای پنجم، بر استعفا تأکید و علت استعفایش را اختلافات سیاسی و حزبی بیان کرد تا با تکیه بر شیوه مدیریتی «تفرقه بینداز و حکومت کن» جناح های سیاسی شهر را که دل خوشی هم از یکدیگر نداشتند به جان هم بیندازد؛ ماجرای آشنایی که در جریان استعفای پیشین وی با اختلاف افکنی میان دو رسانه رقیب رخ داده بود.

 شهردار که پس از مخالفت شورا با استعفانامه ضمن تقدیم مرخصی به شورای شهر اقدام به معرفی جانشین کرده بود، مرتباً مرخصی اش را تمدید و به رفتن اصرار داشت.

حضور یک خط در میان شهردار در این مدت اخیر که تعداد روزهایش به 100 هم نمیرسید، مدیران شهری را دچار سردرگمی و بی انگیزگی کرده و شهر را با پدیده شهردار معلق مواجه ساخت.

 ضمن اینکه با انتشار خبر تخلف گسترده پروژه بلوار طالقانی شهر یزد در زمان تصدی گری محمدرضا عظیمی زاده به عنوان شهردار یزد این نگرانی ها بیشتر شد و هر آینه بیم آن می رود که مشابه چنین تخلفاتی که دادستان یزد از آن تحت عنوان رانت و فشار نام میبرد، در رفسنجان نیز رخ داده باشد و دیر یا زود پای شورای شهر و مدیران شهرداری نیز به وسط کشیده شود؛ اتفاقی که برای شورای شهر یزد نیز رخ داده است.

 اوضاع شهر رفسنجان که اکنون شهردار غیربومی اش را به واسطه بروز تخلفات گسترده در زمان مسئولیت پیشین در زادگاهش ممنوع الخروج کرده اند، به قدری آشفته است که کارگاه عمران و آبادانی عملاً تعطیل و شهرداری در اجرای عملیات روتین و موظفی خود نیز دچار تعلل شده است.

 توقف در انجام مطالعات احداث پارک کوهستان و احداث تقاطع غیرهمسطح در بلوار خلیج فارس، تعلل در اجرای بزرگراه قدس و عملیات آسفالت و پیاده روسازی معابر، توقف در اجرای فاز دوم گذر بلوار امام علی(ع) و ... مشتی از خروار پروژه های ریز و درشت شهرداری رفسنجان است که برای ماندگاری و ثبات نیاز به اندیشه صحیح و تدبیر شورای شهر دارد.

 انتظار میرود شورای شهر با تکیه بر اعتماد مردمی و با پیروی از اصل خرد جمعی که همواره به آن پایبند بوده است، برای جلوگیری از هر گونه اخلال و بی نظمی در شاکله شهرداری و شهر رفسنجان به طور جدی به مسأله شهردار ورود کند تا اقتدار و توانمندی خود را همچون اولین سال شروع به کار شورای همدلی در سال پایانی شورا نیز به نمایش بگذارد.

 از شورای شهر رفسنجان که پیشینه و سابقه مدیریتی قابل قبولی در کارنامه خود دارد، انتظار می رود به جای دست روی دست گذاشتن و حمایت و همراهی از شهرداری که ترک عادت نکرده و برای فرار از مسئولیت به جای احترام به تصمیم شورا بر آتش اختلافات حزبی افروخته و به بهانه کارشکنی شهر را به حال خود رها کرده است و اکنون نیز به دلیل تخلفات عدیده در مسئولیت پیشین خود در شهرداری یزد امکان حضورش در رفسنجان مقدور نیست، چاره ای بیندیشند.

 شورای همدلی با حمایت بی چون و چرا از شهرداری که مرتباً از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده است، باید بهای سنگینی بپردازد. لازم است برای یک بار هم که شده صوای اختلافات و بگومگوهای حزبی، فکری به حال شهروندانی کرد که یکایک اعضای شورا را به امید خدمتگزاری به شورا فرستادند و اکنون بیش از همه از رخوت در اجرای پروژه ها متضرر می شوند.

 وقت آن رسیده که شورای شهر نشان دهد چند مرده حلاج است تا در تاریخ رفسنجان ثبت شود که مدیریت مطلوب و ساختن شهری آباد به تصمیم و درایت افرادی ارتباط دارد که در صدر شورای شهر نشسته اند.

 بیراه نیست اگر بگوییم تصمیمات راهگشا و همراهی صد در صدی شورای پنجم نقش مؤثری در موفقیت شهردار رفسنجان داشت؛ نکته ای که عظیمی زاده نیز در گفتگویی به آن اعتراف کرده بود. باید پذیرفت محبوبیتی که به واسطه شورای همدلی به عظیمی زاده رسید، به دلیل حمایت تمام قد شورای پنجم و در رأس آن شیخ علی هاشمیان بوده است چه بسا که اگر این حمایت جانبدارانه در حق شخص دیگری هم میشد، اتفاقات بهتری رقم میخورد