زمان : 26 Shahrivar 1399 - 09:42
شناسه : 159628
بازدید : 4424
مظلومیت تخصص در آموزش‌وپرورش! برابری طلاب و دانشجویان رشته ادبیات فارسی برای استخدام مظلومیت تخصص در آموزش‌وپرورش! برابری طلاب و دانشجویان رشته ادبیات فارسی برای استخدام با یکسان شدن مدرک حوزه و دانشگاه برای استخدام ، طلاب حوزه دبیر ادبیات فارسی می شوند

یزد فردا: آموزش‌وپرورش برای استخدام دبیر زبان فارسی، دارندگان مدرک سطح ۲ و ۳ حوزه علمیه را با لیسانسه‌ها و فوق ‌لیسانسه‌های زبان و ادب‌فارسی برابر دانسته.

انجمن‌علمی زبان‌وادب‌فارسی در اعتراض به این کار اموزش و پرورش بیانیه ای صادر کرده و گفته این سندی ‌است ‌بر "مظلومیت تخصص" در آموزش‌وپرورش و پرسیده چگونه برای دبیری فارسی، کسی‌که "۲۰۰ واحد درسی گذرانده"، با کسانی‌که "درس‌های تخصصی رشته زبان فارسی را نخوانده‌اند" برابرند؟

در اعلامیه این انجمن آمده است : چنین کارهایی «انگیزه جوانان را برای تحصیل دانشگاهی و کسب تخصص در رشته‌ای که مبنای هویت ملی، زبانی و فرهنگی ایرانیان است بر باد خواهد داد

در این وانفسای نبود شغل، همین کورسوی امید هم از دانش‌آموختگان پرشمار و مظلوم رشته زبان فارسی دریغ» می‌شود و «موجی از یاس و اندوه وجودشان را فرا می‌گیرد.»

در این بیانیه پرسیده شده: استادان این رشته که «متاع‌» شان در بازار «منفعت‌طلبی و بی‌تمیزی عده‌ای کارناشناس کار نابلد حراج ‌شده»، دیگر چگونه «دانشجویان‌شان را به ضرورت خواندن درس‌های تخصصی برای آماده‌شدن در تدریس فارسی تشویق کنند؟»
منبع : ایسنا