زمان : 25 Shahrivar 1399 - 21:19
شناسه : 159614
بازدید : 4393
دومین نشست هماهنگی کنگره بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید یزد برگزار شد دومین نشست هماهنگی کنگره بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید یزد برگزار شد دومین نشست مشترک معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مسئول بسیج دانشجویی استان یزد، در دانشگاه یزد برگزار شد.

یزد فردا: دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی استان برگزار شد در خصوص برنامه‌های کنگره شهدا در دانشگاه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست، هریک از معاونان و نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به بیان فعّالیّت‌ها و برنامه‌های خاص خود برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم کنگره بزرگداشت 4000 شهید استان پرداختند و گستره فعّالیّت‌ها، توانمندی، امکانات و پتانسیل‌های موجود را تشریح کردند.

نقد، آسیب‌شناسی و استفاده از تجربیات کنگره‌های پیشین از اهم گفت‌وگوهای حاضران در نشست بود. 

درباره شیوه برگزاری مراسم در فضای مجازی یا حقیقی و افزودن ایثارگری‌ها و گرامی‌داشت خاطره شهدای مدافع حرم و شهیدان سلامت نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

در پایان نشست، «محمد فرشی» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد محورهای مطرح شده را جمع‌بندی کرد و گفت: از جمله تصمیمات گرفته شده این جلسه ایجاد کمیته‌های تخصّصی و برگزاری نشست‌های آتی کمیته‌ها به منظور تسریع در اجرایی‌شدن برنامه‌های مورد نظر، فعّال‌کردن کمیته بین‌الملل و انتشار آثار ترجمه شده دفاع مقدس و گرامیداشت شهدا، نمایش فیلم‌ها با زیرنویس انگلیسی، حمایت از پایان‌نامه‌ها و مقالات با موضوع دفاع مقدس، تنوع‌بخشی به برنامه‌ها و هدایت آن‌ها در فضای مجازی به‌ویژه چاپ آثار، تولید محتوای مورد نیاز نسل جوان و انتشار آن در فضای مجازی، برگزاری جشنواره ادبی- هنری «رویش» با موضوع دفاع مقدس و شهدای استان، برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی با هدف پاسخگویی به سؤالات و شبهات ایجاد شده در اذهان، به ویژه نسل جوان، برگزاری مسابقات کتابخوانی (در فضای مجازی) و حمایت ویژه از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه بود.

شایان ذکر است کنگره بزرگداشت 4000 شهید استان اسفند 1399 در یزد برگزار خواهد شد.