زمان : 25 Shahrivar 1399 - 16:10
شناسه : 159607
بازدید : 4286
آموزش و پرورش پاسخگوی نگرانی والدین دانش‌آموزان باشد آموزش و پرورش پاسخگوی نگرانی والدین دانش‌آموزان باشد معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد با تاکید بر اینکه هیچ خانواده‌ای در رابطه با آموزش نباید سردرگم باشد، گفت: آموزش و پرورش باید پاسخگوی نگرانی والدین دانش آموزان باشد.

یزد فردا: اکرم فداکار، ظهر امروز در نشستی که با دستورکار بررسی شیوه‌های ارائه آموزش غیرحضوری در مدارس استان و زیرساخت‌های مورد نیاز و موانع موجود برگزار شد، وظیفه اداره کل آموزش و پرورش استان را در شرایط بروز و شیوع بیماری کرونا سخت، سنگین و حساس دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد بیان کرد: فراهم کردن فضایی سالم برای دانش آموزان با مدیریت آموزش و پرورش به تنهایی قابل انجام نیست و لازم است کمک‌های خیری و ظرفیت‌های استان به سمت آموزش و پرورش هدایت شود.

فداکار ادامه داد: خانواده‌ها باید از حضور فرزندان خود در مدارس آرامش خاطر نسبی و رضایت داشته باشند و هیچ دانش آموزی نباید از خدمات آموزشی محروم باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم پاسخگوی نگرانی خانواده‌ها و حفظ سلامت دانش‌آموزان باشیم، تاکید کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس نباید مانع از ارائه خدمات آموزشی غیرحضوری شود و لازم است دانش آموزان فارغ از اینکه در مدرسه حاضر می‌شوند یا به دلایلی در مدرسه حضور نمی‌یابند؛ با استفاده از روش‌های تلفیقی متعدد موجود به شیوه‌های مختلف امکان بهره‌گیری از آموزش را داشته باشند.

رئیس کمیته فناوری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد بر پیگیری اعتبارات سخت‌افزاری آموزش و پرورش و فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی با مساعدت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: البته در زمینه آموزش غیرحضوری شاهد اتفاقات خوبی در برخی از مدارس استان بوده‌ایم که این اقدامات باید برای کشور نیز الگوسازی شود.

فداکار تصریح کرد: ضروری است به کمک رسانه‌های استان فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد تا در کنار پاسخگویی به مردم، خانواده‌ها را به صبوری دعوت کنیم، شاهد این باشیم که هیچ دانش آموزی در رابطه با آموزش سردرگم نباشد و بسترهای ارائه آموزش غیرحضوری در مدارس استان در کنار راهکارهای جانبی برای حضور در مدارس به بهترین نحو انجام شود.

در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در رابطه با فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز و رفع موانع موجود برای ارائه آموزش غیرحضوری و فراهم نمودن پروتکل‌های لازم بهداشتی در مدارس برای حضور دانش‌آموزان ارائه کرد.