زمان : 25 Shahrivar 1399 - 15:04
شناسه : 159602
بازدید : 4094
معاون فرمانداری مهریز: کرونا فعالیت‌های فرهنگی را دچار چالش کرد معاون فرمانداری مهریز: کرونا فعالیت‌های فرهنگی را دچار چالش کرد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی این شهرستان را بیش از سایر حوزه‌ها در معرض آسیب قرار داده و چالش‌های جدی ایجاد کرده است.

یزد فردا : محمدجواد برزگری روز سه‌شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان افزود: پیش از کرونا استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حوزه‌های فرهنگی کم‌رنگ‌ بود ولی با شیوع آن ناگهان تحولات خاصی در این فضا به وجود آمد که به علت آماده نبودن زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی لازم با چالش‌هایی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در این ایام فرصتی فراهم شد که بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی صورت پذیرد به همین دلیل دستگاه‌های مختلف باید به بررسی مزایا و معایب استفاده از فضای مجازی بپردازند و با آسیب‌شناسی درست و منطقی بتوانند استفاد بهینه را از این ظرفیت داشته باشند.

این مسوول اظهار کرد: مسوولان کتابخانه‌ها باید با همکاری آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های فرهنگی در راستای ایجاد انگیزه برای ورود مطلوب اقشار مختلف به ویژه دانش‌آموزان به این فضاها با تهیه و انتشار مطالب علمی، آموزشی و فرهنگی متناسب با ارزش‌های اخلاقی و دینی قدم بردارند.

همچنین رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز در حاشیه نشست یادشده که برگزار شد به ایرنا گفت: پیگیری در مورد پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری به کتابخانه‌ها در شش‌ماهه دوم سال جاری، اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس، برگزاری پویش «هر خانه، یک کتابخانه» با هدف معرفی کتابخانه‌های شخصی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب، از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

سعید قریشی افزود: معرفی کتاب توسط دانش‌آموزان کتابخوان در جلسات انجمن، تبلیغات و اجرای برنامه‌های مشترک کتابخوانی متناسب با ارزش‌های اخلاقی و دینی توسط ارگان‌های فرهنگی با هدف معرفی نویسندگان و کتابخوانان برتر شهرستان تصویب شد.

با تصویب اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی منطقه پویش «هر خانه، یک کتابخانه» با هدف معرفی کتابخانه‌های شخصی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب در این شهرستان اجرا می‌شود.