زمان : 25 Shahrivar 1399 - 14:23
شناسه : 159599
بازدید : 5350
۷۳۰ متر از اراضی ملی در بهاباد، رفع تصرف شد ۷۳۰ متر از اراضی ملی در بهاباد، رفع تصرف شد ایمانی بهابادی اظهارداشت : ۷۳۰ متر از اراضی ملی در مجاورت روستای کمکوئیه از توابع بخش آسفیچ بهاباد، رفع تصرف شد.

یزد فردا: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهاباد در جمع خبرنگاران گفت : در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع؛ با دستور مقام قضایی و توسط یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان، ۷۳۰ متر از اراضی ملی در مجاورت روستای کمکوئیه از توابع بخش آسفیچ بهاباد، رفع تصرف شد.

مهناز ایمانی بهابادی دراین باره اظهارداشت : متأسفانه علی‌رغم تذکرات و پیگیری‌های طی یکسال گذشته، فرد متخلف در یک هفته اخیر نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز اقدام نموده بود.

وی ضمن تشکر از همکاری مردم، دراین زمینه افزود:  مردم این مناطق میتوانند هرگونه تخلف ساخت و غیر مجاز را می‌توانید با شماره تماس 1504 اطلاع دهید.

رییس اداره منابع طبیعی بهاباد با بیان اینکه از تمامی امکانات موجود استفاده می‌شود تا از تصرف اراضی دولتی و ملی جلوگیری و سیاست‌های ابلاغی به نحو احسن اجرا شود افزود : عزم و اراده مجموعه منابع طبیعی و دستگاه قضائی مقابله با پدیده زمین خواری و برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از عرصه های ملی است که خوشبختانه در این خصوص تعامل و همسویی خوبی وجود دارد.

ایمانی بهابادی با تاکید براینکه حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه اولویت مهم و اصلی منابع طبیعی است اظهارداشت : حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه اولویت مهم و اصلی منابع طبیعی است که در این راستا تیم های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت مستمر عرصه های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بهاباد به افرادی که قصد خرید زمین در اطراف و خارج از محدوده شهر دارند توصیه کرد: با مراجعه به بنیاد مسکن و منابع طبیعی، از ملی نبودن اراضی اطمینان حاصل نمایند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، عرصه های ملی و طبیعی متعلق به همه مردم و نسل های آینده و جزو انفال است بنابراین همه دست اندرکاران نظام و مردم وظیفه دارند برای حفظ منابع ملی تلاش کنند و با پدیده زمین خواری و تصرف این منابع برخورد و مقابله کنند.