زمان : 31 Mordad 1399 - 23:08
شناسه : 158517
بازدید : 10077
اسم شما قطعا در موفقیت شما تاثیر دارد/تحقیقی که 13 راه شگفت آوری که افراد بواسطه نامشان موفق شده اند اسم شما قطعا در موفقیت شما تاثیر دارد/تحقیقی که 13 راه شگفت آوری که افراد بواسطه نامشان موفق شده اند

اسم او چیست ؟ آینده بالقوه شما

یزدفردا "تعداد زیادی تحقیق نشان می دهد که چقدر نام شما می تواند بر موفقیت در زندگی شما تأثیر بگذارد ، از استخدام شما گرفته تا عادات خرج کردن.

ما به تحقیق نگاهی انداختیم و برخی از یافته های شگفت آور را در زیر ذکر می کنیم.

مگی ژانگ به نسخه قبلی این مقاله کمک کرده است.

 

اگر نام شما آسان تلفظ شود ، مردم بیشتر از شما طرفداری می کنند.

شخصی به نام جین به راحتی دوست دارد. دانشگاه اکستر / فلیکر

در یک تحقیق در دانشگاه نیویورک ، محققان دریافتند که افرادی که اسامی ساده تر دارند اغلب دارای موقعیت های بالاتر در محل کار هستند. یکی از روانشناسان ، آدام آلتر ، به Wired توضیح می دهد : "وقتی بتوانیم یک قسمت از اطلاعات را راحت تر پردازش کنیم ، وقتی درک آن راحت تر باشد ، بیشتر دوست داریم آن را دوست داشته باشیم." در مطالعه دیگری ، آلتر همچنین دریافت که شرکت هایی با اسامی ساده تر و نمادهای تیک تمایل به عملکرد بهتر در بورس کالا دارند. 

 

اگر نام شما متداول است ، احتمالاً استخدام می شوید.

اگر نام شما جیمز یا ماری است ، شانس دارید. asdf

در یک   تحقیق در دانشگاه مارکت ، محققان شواهدی یافتند که نشان می دهد نام هایی که به عنوان کمترین ویژگی های منحصر به فرد مشاهده می شدند ، بیشتر دوست داشتند. افراد با نامهای معمولی احتمالاً استخدام می شدند و افراد با نامهای نادر نیز کمترین استخدام را داشتند. این بدان معناست که جیمز ، مریم ، جان و پاتریشیا جهان شانس دارند .

 

نامهای غیر معمول با بزهکاری نوجوانان همراه است.

نامهای اول منحصر به فرد با بزهکاری نوجوانان مرتبط شده اند. ویکی مدیا

یک مطالعه در سال 2009 در دانشگاه Shippensburg نشان داد که بین محبوبیت نام اول شخص و رفتارهای جنایی نوجوانان رابطه قوی وجود دارد. محققان دریافتند که ، صرف نظر از نژاد ، جوانان با نامهای غیرمجاز بیشتر احتمال دارد که به فعالیت جنایی بپردازند.  این یافته ها بدیهی است که نشان نمی دهد که نامهای غیر معمول باعث این رفتار شده اند ، بلکه فقط بین این دو رابطه پیوند دارند. و جستجوگران تحقیق نظریه هایی در مورد یافته های خود دارند. آنها در بیانیه ای از ناشر ژورنال می نویسند: "نوجوانان با نامهای غیرمجاز ممکن است بیشتر مستعد جرم شوند زیرا با همسالان خود متفاوت رفتار می شوند و ایجاد روابط را برای آنها دشوار می کند." "نوجوانان با نامهای غیرمجاز نیز ممکن است عمل کنند زیرا آنها نام آنها را دوست ندارند."

 

اگر نام سفیدپوست دارید ، احتمالاً استخدام می شوید.

یک نامزد شغلی به نام امیلی ممکن است یک مزیت ناعادلانه نسبت به فردی به نام لاکیشا داشته باشد. فلیکر / کنیزلند

در یک مطالعه که توسط آتلانتیک استناد شده است ، اسامی با صدای سفید مانند امیلی والش و گرگ بیکر نزدیک به 50٪ تماس بیشتر از کاندیداها با نام های سیاه صدا مانند Lakisha Washington و Jamal Jones دریافت کرده اند. محققان مشخص كردند كه داشتن نامی سفیدپوست به اندازه هشت سال سابقه كار ارزش دارد .

 

اگر نام خانوادگی شما به ابتدای الفبای شما نزدیکتر است ، می توانید به یک مدرسه بهتر برسید.

یک نام A ممکن است به امنیت مکان شما در یک مدرسه رقابتی کمک کند. joebeone از طریق فلیکر

برای مطالعه ای  که در «بررسی اقتصاد آموزش» منتشر شده است ، محققان رابطه بین جایگاه الفبای بیش از 90،000 نام خانوادگی دانش آموزان چک و شانس پذیرش آنها در مدارس رقابتی را بررسی کردند. آنها دریافتند که اگرچه دانشجویان با نام خانوادگی که الفبای آنها کم بود ، تمایل به گرفتن نمرات آزمون بالاتر در کل دارند ، در بین دانشجویانی که متقاضی دانشگاه شدند و در حاشیه پذیرش یا نبودن بودند ، افراد دارای نام خانوادگی نزدیک به دانشگاه بودند. بالای الفبای بیشتر احتمال پذیرش وجود داشت.

 

اگر نام خانوادگی شما به انتهای الفبای شما نزدیکتر است ، به احتمال زیاد شما یک اسپندر ضربه ای هستید.

نامهای Z ممکن است در ثبت نام زیاد باشند. تامسون رویترز

طبق یک مطالعه ، افراد دارای نام خانوادگی مانند Yardley یا Zabar ممکن است مستعد ابتلا به استراتژیهای تبلیغاتی مانند پیشنهادهای زمان محدود باشند. نویسندگان حدس می زنند که گذراندن دوران کودکی در انتهای تماس تلفنی ممکن است باعث شود شما بخواهید قبل از این که فرصت را از دست ندهید ، به پیشنهادهای خود بپردازید.

 

استفاده از اولیه شما باعث می شود افراد فکر کنند شما باهوش تر و شایسته تر هستید.

دانشگاهیان اغلب از مقدمات میانی خود استفاده می کنند. دانشگاه میشیگان SNRE / Flickr

طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال اروپایی روانشناسی اجتماعی ، استفاده از یک واسطه میانه باعث افزایش درک مردم از ظرفیت و عملکرد معنوی شما می شود . در یک مطالعه از دانشجویان خواسته شد تا مقاله ای را با یکی از چهار سبک از نام نویسندگان ارائه دهند. نه تنها نویسندگان با سطح اولیه متوسط امتیازات برتر را دریافت کردند ، بلکه کسی که بیشترین ابتکارات را دارد ، دیوید FPR کلارک ، بهترین بررسی ها را دریافت کرد.

 

شما به احتمال زیاد در شرکتی کار می کنید که مطابق با اولیه های شما باشد.

ممکن است شخصی به نام آماندا بخواهد برای آمازون کار کند. تامسون رویترز

از آنجا که ما با نامهای خود شناسایی می کنیم ، چیزهایی را که شبیه آنها است ترجیح می دهیم. در یک مطالعه دانشگاه گنت ، محققان دریافتند که افراد به احتمال زیاد برای شرکتهایی که مطابق با اولیه خودشان باشند کار می کنند. به عنوان مثال ، برایان اینگبورگ ممکن است برای Business Insider کار کند. هرچه این ابتکارها کمیاب تر باشد ، افراد به احتمال زیاد برای شرکت هایی با نام های مشابه خود کار می کنند. 

 

اگر نام شما نجیب به نظر می رسد ، شما به احتمال زیاد در یک مقام عالی رتبه کار خواهید کرد.

یک نام با وضعیت بالا ممکن است به شما در پیشبرد کار کمک کند. جان گوزیر / فلیکر

در یک مطالعه اروپایی ، محققان نام ها و رتبه های آلمانی را در شرکت ها مورد مطالعه قرار دادند. کسانی که دارای نام خانوادگی مانند کایزر ("امپراتور") یا کنیگ ("پادشاه") بودند در سمتهای مدیریتی بیشتری نسبت به کسانی که دارای نام خانوادگی بودند که به مشاغل رایج اشاره می کردند ، مانند کوچ ("آشپز") یا Bauer ("کشاورز"). . این می تواند نتیجه استدلال اشتراکی باشد ، یک نظریه روانشناختی نوعی تفکر را توصیف می کند که در آن افراد به طور خودکار احساسات و دانش قبلی را با کلمات یا عبارات مشابه پیوند می دهند.

 

اگر پسری با نام دختر هستید ، احتمالاً احتمال تعلیق در مدرسه وجود دارد.

پسران با نام های زنانه پیدا شد که بیشتر رفتار کنند. فلیکر / رایان دیکی

برای مطالعه خود در سال 2005 ،  دیوید فیگلیو ، استاد اقتصاد دانشگاه فلوریدا ، از سال 1996 تا 2000 در یكی از مناطق بزرگ مدرسه فلوریدا مطالعه كرد و دریافت كه پسرهایی كه اسامی آنها بیشتر به دختران داده می شود ، بیشتر در دوره راهنمایی گداخته شده و احتمالاً باعث مختل شدن همسالان خود می شوند. وی همچنین دریافت که مشکلات رفتاری آنها با افزایش مشکلات انضباطی و نمرات پایین آزمون مرتبط است.

 

اگر زنی با نام بی طرف جنسیت هستید ، احتمالاً در زمینه های خاصی موفق خواهید بود.

ممکن است زنان با نامهای خنثی یک مزیت داشته باشند. روابط عمومی فلیکر / تولان

طبق گفته The Atlantic (اقیانوس اطلس) ، در زمینه های مردسالاری مانند مهندسی و حقوق ، زنان با نامهای بی طرف جنسیت ممکن است موفق تر باشند. در یک  مطالعه مشخص شد که زنانی با "نامهای مردانه" مانند لسلی ، یان یا کامرون تمایل دارند که در مشاغل قانونی موفق تر باشند.

 

مردان با نام های کوتاه تر در مجموعه c بیشتر نشان می دهند.

مدیرعامل اپل تیموتی کوک به عهده تیم است. AP

در سال 2011 ، LinkedIn بیش از 100 میلیون پروفایل کاربر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا دریابد کدام نام ها بیشتر با سمت مدیر عامل شرکت مرتبط هستند. نامهای رایج برای آقایان نام های کوتاه ، اغلب یک هجا مانند باب ، جک و بروس بود. یک متخصص نام گمانه زنی می کند که مردان قدرت ممکن است از اسم مستعار استفاده کنند تا احساس دوستی و باز بودن را ارائه دهند. 

 

زنان در بالا احتمال دارد از نامهای کامل خود استفاده کنند

مدیر عامل یاهو ماریسا مایر از نام مستعار استفاده نمی کند. عکس AP

در همان مطالعه ، محققان LinkedIn دریافتند که رایج ترین اسامی مدیران عامل زن شامل Deborah ، سینتیا و کارولین است. براساس این گزارش ، بر خلاف مردان ، زنان ممکن است از اسامی کامل خود در تلاش برای حرفه ای کردن و حرفه گرا استفاده کنند. 


منبع:https://www.businessinsider.com